Thursday, 14 September 2017

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu malam2. Sejenis mengempeng mcm deknis mmg payah la nk berenggang dgn umi.

Habis takkan nk p kami 2 branak ja, mana mungkin. Lantas saya ajak kak long dan kak nik. Depa ni sekepala dgn saya, senang berkira, mudah berurusan. Depa belanja depa sendri. Konsep tong-tong. Takde sapa2 sponsor sapa. Senang.

Depa pun ok, jom. Acik nak p mana? Bali, krabi, pulau rawa? Amboih hangpa. Tak agak2. Acik nak p tempat dekat2 saja. Langkawi jom? Jom!

Maka slps proses mintak izin suami selesai (abg leh sgt sporting, asalkan saya bwk anis, belanja sendiri, dia ok saja. Dr awal kawen lg mcm tu) maka bermulalah pembelian tiket ✈, booking 🏨, tiba2 terasa eh mcm tak kena sgt kalau tak bwk ma. Ma mesti suka nk p langkawi. Bila tanya ma, ma pun ok jom! Belanja ma pun sdn bhd. Saya tak mampu lg nak taja sepenuhnya. Hehe

Tp nak tunggu bulan 9 tu lamanyaaaa.

Takpalah, sabar menanti.

Akhirnya 7 sept pun tiba. Setelah berhempas pulas bg alasan kat nawal dan ali yg umi p jln bwk adik. Depa pun nanti umi ayah bwk jalan jgk. Cuma tak naik ✈ laa. Kalau umi bleh spent utk diri sendiri, umi kena spent jgk lah utk anak2. Wpun tak byk, tp kena adil.

9 sept dah balik. 3 hari 2 mlm saja. Cukuplah utk umi release stress dan refreshed. Tapi umi penat laaa dgn deknis. Dia nak berkepit dgn umi ja. Tak berapa mau dok dgn org lain. Tak mau dah travel dgn adik ja kalau takdak ayah dan kakak abg2. Sbb dia takdak kawan main. Jd dia meghap dan byk songeh.

Tunggu anis, nanti umi nak p travel dgn ayah, anis duduk lah dgn kakak abg2. Bye bye.

Gambaq kemudian lah. Ni baru opening. Hahaha

1 comment:

My Fairytale! said...

lamanya openingggg

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...