Thursday, 10 September 2015

Rindu

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

dah 2 minggu abg aleh di tanah suci. saya pun dah semakin ok menguruskan anak2 (wpun pg2 mengah mcm marathon).

meh nak tunjuk gambar2 abg aleh kat sana.

MADINAH


ni atas bumbung masjid nabawi.

 depan makam nabi SAW. selawat dan salam atas baginda.

berpusu2 org keluar dr masjid usai solat zohor.

ramainya jemaah. usai solat setiap waktu..

subhanallah..rindunya masjid nabi....

MEKAH.


masa mula2 sampai di hotel di mekah. kebetulan penginapan sama dengan tempat kakak saya bertugas sebagai guru agama (pembimbing haji). Alhamdulillah. Allah mudahkan urusan umrah abg aleh dan paktam.

abg aleh ke pejabat kakak. tentu ada benda nak ditanyakan / dirujuk pd ustaz ustazah kat sana.




subhanallah.
pemandangan yang menakjubkan yg sgt dirindu.


yg ini saya dan anak2 yg rindu. sobs.

abg aleh berkesempatan ke rumah sepupu2nya yg menetap di mekah. seronok dia boleh jumpa adik beradik. cuma sedih skit sbb ibu saudara dan sepupunya, abg Raees telah kembali ke rahmatullah.


bila tgk gambar2 yg abg aleh hantar, rasa sebak di dada, sungguh saya rindu. bukan rindu abg aleh, rindukan mekah madinah. ya Allah, permudahkanlah kami utk sampai kembali ke sana..amin amin amin..


ehem..tp kat suami pun rindu jgk..huhuhu



No comments:

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...