Aidil Adha 2015/1436 H

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...


hari jumaat yang indah.
masuk kerja bersama lg 7 lg kwn2 yg ketandusan cuti. hahahah
cuti tinggal skit lg. terpaksa mai kerja di raya ke dua. sedihhhhh


takpalah. redha saja.

alhamdulillah, semalam beraya dgn ma di rumah kg petani. syukur alhamdulillah masih ada ibu di sisi. mak metua dah tiada. suami jauh di mekah. adik beradik ada la. kakak di mekah. abg man abg lan di rumah masing2. abg an balik beraya rumah mentua di kelantan. syukur abg ipaq dan anak2 saudara di Bangi balik beraya di sini. terhibur jgk hati. rindu anak saudara yg nama Afif @ abg cik yg jauh di Capetown.


 ni la rupa terkini mak beranak 3. nawal dan nubli (dan ummi depa) makin sehat. ali sj maintain slim. 



ini lah anak2 saudara yg annoying bertuah yg selalu ada di sisi. 
kak long, kak nik dan ili.

percaya tak, gambar raya cuma ada 2 itu sj, hahahahahah


oh ya, apa khabar abg aleh?

Alhamdulillah, abg aleh sejahtera dan baik2 saja. smlm dah tahallul awal rasanya. Tahun ni ada 3 kejadian berlaku di mekah, kren runtuh, hotel jemaah indonesia terbakar dan kelmarin rempuhan di Mina. subhanallah. Moga Allah lindungi semua jemaah di sana. amin.


abg aleh di khemah di Arafah


selepas melontar di Mina. kebetulan jumpa di situ.


kakak bgtau masa wukuf cuaca panas sgt. ramai jemaah hilang sabar disbbkan itu. kalau sebelum2 ini hujan dan ribut pasir berselang hari. masyaallah, semua yg berlaku atas izinNya.

Haji adalah perkara yg susah dan sgt mencabar nak dilaksanakan. tapi disitulah nikmat dan rahmat buat hambaNya yg sabar dan taat. insyaallah. amin.

Rindu nyaaa haji 2010.

Comments

zai zamree said…
tu la riena...thn ni byk sgt kejadian2 yg blaku.tu pon rmai sgt ustaz/ustazah fb dok ptikai itu ini.

suruh depa pi buat haji time muda ni rasa & tgk cemana keadaan br depa tau cemana
RieNa said…
kami rasa sebelum2 ni pun byk jgk kejadian2 cumanya kita taktau sbb takdak internet. la ni apapun cpt sgt tersebar.

Popular posts from this blog

Derita sakit gigi.

:: perihal susu ::

Salam Terakhir ...