Posts

Showing posts from September, 2015

Aidil Adha 2015/1436 H

Image
Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...


hari jumaat yang indah.
masuk kerja bersama lg 7 lg kwn2 yg ketandusan cuti. hahahah
cuti tinggal skit lg. terpaksa mai kerja di raya ke dua. sedihhhhh


takpalah. redha saja.

alhamdulillah, semalam beraya dgn ma di rumah kg petani. syukur alhamdulillah masih ada ibu di sisi. mak metua dah tiada. suami jauh di mekah. adik beradik ada la. kakak di mekah. abg man abg lan di rumah masing2. abg an balik beraya rumah mentua di kelantan. syukur abg ipaq dan anak2 saudara di Bangi balik beraya di sini. terhibur jgk hati. rindu anak saudara yg nama Afif @ abg cik yg jauh di Capetown.


 ni la rupa terkini mak beranak 3. nawal dan nubli (dan ummi depa) makin sehat. ali sj maintain slim. 


ini lah anak2 saudara yg annoying bertuah yg selalu ada di sisi.  kak long, kak nik dan ili.
percaya tak, gambar raya cuma ada 2 itu sj, hahahahahah

oh ya, apa khabar abg aleh?
Alhamdulillah, abg aleh sejahtera dan baik2 saja. smlm dah tahallul awal rasa…

Rindu

Image
Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

dah 2 minggu abg aleh di tanah suci. saya pun dah semakin ok menguruskan anak2 (wpun pg2 mengah mcm marathon).

meh nak tunjuk gambar2 abg aleh kat sana.

MADINAH

ni atas bumbung masjid nabawi.
 depan makam nabi SAW. selawat dan salam atas baginda.
berpusu2 org keluar dr masjid usai solat zohor.
ramainya jemaah. usai solat setiap waktu..
subhanallah..rindunya masjid nabi....
MEKAH.

masa mula2 sampai di hotel di mekah. kebetulan penginapan sama dengan tempat kakak saya bertugas sebagai guru agama (pembimbing haji). Alhamdulillah. Allah mudahkan urusan umrah abg aleh dan paktam.
abg aleh ke pejabat kakak. tentu ada benda nak ditanyakan / dirujuk pd ustaz ustazah kat sana.



subhanallah. pemandangan yang menakjubkan yg sgt dirindu.

yg ini saya dan anak2 yg rindu. sobs.
abg aleh berkesempatan ke rumah sepupu2nya yg menetap di mekah. seronok dia boleh jumpa adik beradik. cuma sedih skit sbb ibu saudara dan sepupunya, abg Raees telah …

rutin baru

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

bangun seawal jam 5 pg. siapkan bekal lunch saya sendiri. walaupun terhencot2 akibat jatuh terseliuh tapak kaki ahad lepas, saya cuba bergerak pantas. pedulikan kaki yg sakit, asalkan semua beres. tanpa suami disisi, saya kena berdikari.

syukurlah anak2 tak byk ragam. ali yg suka berdrama pg2. mungkin sebab ada maktam di rumah so drama agak kurang sbb mak tam rajin melayan. pukul 7 dah boleh keluar rumah.

pukul 1 nanti kena keluar ambil nawal. dia dah mula sekolah agama ptg ni. mula jam 2 selesai jam 3.30 ptg. terpaksa mohon bantuan ma utk ambil nawal nanti sbb saya tak boleh keluar pejabat jam tu.
semoga Allah mudahkan.


abg aleh baik2 sj. byk gambar di masjid nabi dan raudhah yg beliau hantar melalui whatsapp. tak rasa jauh sgt sbb selalu berkomunikasi di situ. cuma saya tak mampu dengar suara. kalau dia call nanti saya rasa nak nangis. dasar bini cengeng. kalau dia call saya biar dia bercakap dgn anak2 saja.


oklah. doakan …