Tuesday, 25 August 2015

semakin sayu..

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

semalam abg aleh balik rumah dgn susu adam dan ali 12 bungkus. Pampes adam 4 bungkus. lepas tu dia bg duit pengasuh dan duit yuran sekolah anak2 siap2 utk 2 bulan. "abg dah setel duit kereta. bil elektrik dan ayaq pun abg dah bayaq lebih. ayg takyah bayaq apa2 nanti."

tiba-tiba saya jd sebak.

dia berusaha menunaikan tanggungjawabnya sebelum peninggalannya Jumaat nanti.

"belanja ayang esok abg bagi.."


Ya Rabbi, permudahkanlah urusan suami ku, lapangkanlah rezekinya, sihatkanlah tubuh badannya, kuatkan imannya dan berilah ketabahan dan kekuatan untuknya..amin amin amin..


sebelum tidur semalam Ali bersuara, "umi, ali sedihla ayah nak p mekah. ali sedih nanti tak jumpa ayah lama2.."


sungguh, kita dah rasa kehilangan wpun hanya utk 44 hari, kita dah sedih sgt. bagaimana kalau kita tahu kita akan kehilangan buat selama-lamanya..??



3 comments:

shaliza said...

huaaaa. tapi yang pasti semua orang akan merasainya..ditinggalkan @ meninggalakan.

kinna said...

tsk..tsk..saya hat baca pun rasa sebak gak k riena..moga Allah mudahkan urusan husband k riena mengerjakan haji kelak dan dpt haji mabrur..ameen

zai zamree said...

sebak...syukur riena dpt abg aleh...masih igt tnggungjwb yg perlu ditunaikn sblm ke sana

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...