Wednesday, 22 July 2015

Positif

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...


adakala kita rasa apa yg jadi tu tak sepatutnya jd mcm tu. Kita berpendapat sepatutnya jadi mcm ni, tp yang berlaku adalah mcm tu. kita plan A, tp yang jd adalah B. Lepas tu kita rasa tak puas hati, kita emosi. Kita tetap merasakan plan A kita lebih baik dr Plan B yg telah ditetapkan Tuhan.


Sombongnya kita.


dah lupakah kita, yg kerdipan mata kita pun Allah yg aturkan???


apatah lg perkara2 lain yg berlaku atas diri kita.


Jadi, terima lah segala yg berlaku atas diri kita sebagai takdir dr Allah. kalau benda tu buruk, jadikan sempadan dan pengajaran. kalau benda itu baik, terimalah dgn rasa syukur dan berlapang dada.

Alhamdulillah, atas segala kurnianNya.





1 comment:

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam riena,
betoi3
bersyukur & redha :)

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...