Wednesday, 22 July 2015

cerita raya 2015

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

dua hari sebelum raya, abg aleh kehilangan kakaknya yg no 3. kak yah yg tinggal di sik. abg aleh ada 3 org kakak. kak pah yg sulong, kak mah yg tgh dan kak yah yg no 3. kak yah sakit diabetis dan buah pinggang kritikal. mmg sblm ni 10 hari dirawat di hospital alor setar. sebaik pulang ke rumah pd hari selasa jam 4 ptg, kak yah menghembuskan nafasnya yg terakhir di rumah jam 12.30 mlm. Alfatihah buat kak yah. seorang yg sgt baik, suka ketawa, tak suka ckp hal buruk org, rajin mengaji dan menuntut ilmu, dr muda2 zaman anak dara lg dah rajin mengaji, rajin bgn solat mlm, solat2 sunat. mcm dia tahu2 yg dia bakal meninggalkan dunia pd usia 47 tahun. Ya Allah, kita ni, apalah bekal yg kita nak bawak nanti...???

kasihan abg aleh. kehilangan org terdekat pd tahun yg sama. raya ni dia tak berapa gembira. tp dia cuba buat yg terbaik utk kami. biasa cuti raya dia 2 hari saja, kali ni dia cuti sampai 5 hari.takde mood nak kerja katanya.


oklah. meh la nak share gambar2 raya yg tak seberapa. kakak saya g umrah, raya kedua baru dia balik. abg lan balik raya di kelantan. abg an blk kelantan pd ptg raya pertama. saya plak dok di rumah  ma sejak ptg rabu sehinggalah tghari isnin. mmg tak blk rumah. blk kejap2 je. hari ni (rabu) dah start kerja. anak2 plak dah sekolah dah.

 gambar raya dgn ma. cuba tgk tgn ma, amboi genggam tgn menantu dia. hehe..ma kata kesian menantu kehilangan ibu. ma takmau bg abg leh rasa sedih.


 my boys. susah betui nak cari baju nubli sedondon dgn semua.


pic raya tahun ni.

 cucu-cucu ma tp tak complete.



 weehoo..tgk nawal tu, kemain senget pinggang.

mengantuk sgt dah.


 dgn mak tam. kak mah, kakak no 2 abg aleh.


comeynya ma dgn ayahwan. semoga selalu sehat dan bahagia.


 eh, kakak dah balik. ni gambar raya ke 3.

 nubli dgn baju tokma jahit.

nubli takdak dia dah tidoq. dia mcm tu lah jaga 2 jam tidoq 1 jam.

mak lin dan adik2 dtg beraya di rumah.


gi ziarah pakcik musa.



ni raya ke 5 dah. raya rumah abg azzam.


raya puasa ni raya puas2 dgn suami. nanti raya haji suami takde. huhuhu



3 comments:

shaliza said...

Selamat hari raya Riena...abang aleh pegi haji ke?

RieNa said...

insyaallah siti. doakan dia dgn abg ipaq dia ya.

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam riena,
AlFatihah

pssttt : hilang ibu kandung tapi masih ada lagi kasih sayang ibu mertua, alhamdulillah

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...