Friday, 15 May 2015

kasihan tok.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

semalam tokyam jatuh lg. minggu ini kali ke 2. tahun ini kali ke berapa ntah. dah lost count. sejak thn ni dah byk kali mak rebah. bkn sbb apa2 pun. biasanya tersepak kaki sendiri. 2x sbb licin. bila dia jatuh terseliuh sana sini. syukurlah takde kes patah tulang.

biasanya dia jatuh waktu mlm. masa kami sedang tidur lena.

pg td, masa saya kejutkan mak bgn subuh, dia bgtau yg dia tak mampu bgn. sakit punggung akibat jatuh semalam. saya terkejutlah. bila mak jatuh? kenapa tak jerit panggil ina? saya pun tak dengar langsung bunyi mak jatuh. mungkin tidor mati.

dalam kereta, nawal tanya, "tok jatuh kat mana?"

"entahlah nawal. tok tunjuk kat dapuq ja. umi pun tak sure kat mana betui2 tok jatuh."

"hmm...tok bgn nak p mana?"tanya dia lg.

"taktaulah. munkin tok nak kencing. atau tok nak minum ayaq." saya mengeluh perlahan.

"hermm..kalau tok jatuh kat jalan nak p bilik ayaq, tu sbb tok nak kencing. kalau tok jatuh kat jalan nak p dapuq. tu sbb tok nak minum ayaq." yes, nawal dah buat konklusi.


ya nawal. betul andaian nawal tu. ummi tak sangkal langsung.

semoga tok cepat sembuh.
semoga kita kuat dan sabar untuk jaga tok.
semoga Allah permudahkan semua urusan kita sepanjang masa.
amin. amin. amin ya robb.


3 comments:

keen safi said...

Moga ruhnya dicucuri rahmat..Allahummagfirlaha warhamha wa'afiha wa'fuanha

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH said...

Assalam Riena,
AMIN
moga ur mom cepat sembuh naaaaa
p/s : baek betoi nawal tau3
emo kejap iols sob3

RieNa said...

Amin. Thanx pizah.

Sha, mak mentua riena dah meninggal isnin lps. 3 hari lps entry ni ditulis.

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...