Tuesday, 3 March 2015

Rutin baru

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...


3/3/15 - hari ke dua mula bekerja setelah 94 hari bercuti. rasa happy wpun teringat2 kat adam nubli. semalam pengasuh bgtau dia menangis sakan. knowing him yg suka menangis teruk2 pd hal nak tido sgt2 dah, tp suka nak nangis dulu. menurun perangai sapa lah yg suka ngamuk2 kalau mengantuk ni..





trademark : mata sepet dan dahi berkerut.

3 bulan dah 7 kg. sedang berusaha utk meniarap. suka angkat kepala bila dibaringkan. mcm la besar sgt. bertubuh michelin buat org suka nak penyek2. dah pandai berbual dan ketawa besar. kdg2 lepas menangis teruk2 tetiba stop kejap lantas ketawa. apakah permainan dia sebenarnya? tak paham umi.


menyusu badan dan bersusu tepung jgk. ummi tak larat dan tak kuat semangat nak full breastfeed, kerja rumah dan beranak 3 memerlukan kudrat ummi yg banyak. tambahan pulak tok yam (ibu mertua) tak sihat sgt skrg dan perlukan lebih perhatian. seumpama ada anak 4 pulak umi. jd ummi tak sempat nak fikirkan teruk2 bab susu nubli. cukuplah nubli mahu menyusu botol dan menyusu badan dgn baik. asalkan tak menangis pun dah besar rahmatnya utk ummi. moga Allah terus permudahkan segala urusan kita.



kakak nawal 6 tahun dan abg ali 4 tahun. sekolah sama2. terima kasih sbb jd anak2 yg baik. yg banyak bantu ummi. tanpa kalian ummi rasa patah sayap. tambah2 kakak nawal. rasa mcm dia tgn ummi yg ke 3. very helpful. abg ali jugak. wpun manja tak habis. kena ckp lembut2 dan baik2. kalau garang2 punah harapan. nawal dah pandai membaca, jd bahaya kalau biar dia belek whatsapp. pecah rahsia. hahahaha!


Abg yg sgt syg kan adik. wpun bila tinggal kejap tgk2 dia dok atas adik dah gaya mcm nak hempap adik wpun tak hempap pun lg. ummi dah terjerit. insyaallah, boleh jd abg dan kawan yg baik. 


ummi nak enterprem jugak lah. masih berusaha utk lebih slim. penting sgt sbb ummi kena sehat dan cergas  utk jaga suami, anak2 dan ibu mertua dan ma. Sekali lg, moga Allah mudahkan. Amin.


dan entry ini terhenti begitu sahaja.



2 comments:

Z@i Z@mR33 said...

3 bln 7 kg...sm mcm Aqil...pon sm dok bljr meniarap time ni...hihihi

RieNa said...

baju2 pun dah ketat. umi malas nk beli baju sbb baju2 abg dah byk.

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...