Wednesday, 18 March 2015

Ibu beranak 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...



cer teka mana satu nawal, ali dan nubli?? 


pergi ke pekan nak beli bawal
bawal di pasar tidak dijual
batalkan hajat utk membeli
anak sulong si Aisyah Nawal
anak tengah si Ali Nufail
anak bongsu (??) si Adam Nubli.

amacam pantun 6 kerat mak??
BAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

barakallah bestfriend!

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

alhamdulillah, rahsia Allah yg akhirnya terjawab.  sebelum2 ni tertanya dan ternanti bilalah kawan baik yg seorang ni bakal bertemu jodoh. walaupun nampak beliau bahagia dgn kehidupan beliau, tetapi siapalah kita untuk meramalkan  apa di sebalik hati beliau.


8 Mac 2015, beliau selamat dinikahkan oleh abangnya sendiri di masjid berdekatan rumah beliau. rasa sebak mengenangkan arwah abahnya yg sudah tiada.

saya ke rumah beliau dgn nubli je, dihantar oleh abg aleh. budak2 lg 2 org tu dah terlena dlm kereta so abg aleh decide bwk blk rumah je sbb dekat. kebetulan mak mentua sorg2 di rumah.

cantik sgt wani di hari bahagia.


another bff : c-fah and mira

 nubli dgn kak sumira. alahai kakak la sgt.

 again, another bff. Ben, Ilyia, Wani pengantin, Cfah, Sarah, me and Mira.



 gaya sopan

 gaya mengada2.

 wani and husband, amal


nubli and aunty ben

barakallahulakuma wani dan amal. semoga dihimpunkan dalam kebaikan dan dirahmati dunia akhirat. bahagia sampai syurga. amin.


we're so happy for ya!!

Wednesday, 4 March 2015

Selamat merantau Afif Safwan !

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

kakak sulong saya ada 4 org anak. mereka ialah seperti di bawah :



susunan adik beradik berdasarkan nombor di tgn depa. no 1 nur afifah aka kak long, umor 25 thn ni.(whatt??dah 25???!!) masih belajar MA di UKM. No 2 Nur Syaza Aiman aka kak nik, umor 23, masih belajar Degree di UiTMPP. No 3 tu kesayangan saya Muhammad Afif Safwan aka abg cik Umor 16, sebelum ni pelajar tahfiz di Darul Hafiz Bangi, dan yg bongsu adik Ili Athirah, usia 13 tahun, sekarang form 1 di Maahad Tahfiz Sains Al Kindi, PCB, Kelantan. 

besar2 dah anak2 saudara saya.

Pd 25hb feb lepas saya ke bangi utk turut sama dgn keluarga kakak dan abg pi utk menghantar abg cik ke KLIA utk menyambung pelajarannya di Darul Uloom Al Arabbiyah Al Islamiyah, Cape Town, Afrika Selatan. Insyaallah, kalau abg cik tabah dan kuat, dia akan belajar di sana selama 6 tahun. mungkin akan balik  bercuti nanti2 utk renew visa. 



labelkan abg cik sbg kesayangan mcm pilih kasih pulak. ehh,anak2 saudara yg lain pun kesayangan jgk. mungkin sbb dia anak saudara lelaki yg paling rapat. dari dia kecil saya dok belek dia. masa dia nakal saya piat telinga dia. sekarang dah besar panjang dan tinggi dari saya dah.




terima kasih kak nik yg selalu layan kerenah Nubli yg macam2 tu. 




naja dan nadia yg awesome!! terima kasih my dear. sayanggggg kat hangpa.

ma dan ayahwan yg kuat dan semangat nak hantar cucu wpun tak cergas sgt. 
sayang ma dan ayahwan.





 tgh tunggu kwn2 abg cik yg lg 2 org yg nak terbang sama2.



lepaking.

 anak2 saudara kesayangan. comel2 mcm acik depa. ngehehe


nursing in public. no hal. jubah selesa, tudung labuh. cuma nubli byk songeh.


abg cik pesan, rajin2 tunjuk gambar abg cik kat adik2 ni, terutama Nubli, nanti takut depa tak kenal abg cik sbb lama tak tgk. ye laa kalau balik nanti umor 22 dgn berjanggut semua, acik pun konpius. hehe



gambar abg cik dan kawan2 di Cape Town.

dah seminggu dia di sana. Alhamdulillah, dia baik2 saja wpun ada bt drama "nak balikkkkk..". haahahaha! adoilaa abg cik. cuak tau kami2 kat sini bila abg cik up status mcm tu. acik ni dah nangis kenangkan abg cik. tau la acik awak ni cengeng skit.

kami doakan abg cik baik2 saja di sana, Dpt belajar dan menuntut ilmu sebaik mungkin, selamat bergelar hafiz yg dpt sama membawa kami ke syurga. semoga jd insan soleh yg dpt memberi manfaat kpd ummah. Insya Allah,  Allah ada utk sentiasa menjaga dan merahmati abg cik dan semua. Amin...


Tuesday, 3 March 2015

Rutin baru

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...


3/3/15 - hari ke dua mula bekerja setelah 94 hari bercuti. rasa happy wpun teringat2 kat adam nubli. semalam pengasuh bgtau dia menangis sakan. knowing him yg suka menangis teruk2 pd hal nak tido sgt2 dah, tp suka nak nangis dulu. menurun perangai sapa lah yg suka ngamuk2 kalau mengantuk ni..





trademark : mata sepet dan dahi berkerut.

3 bulan dah 7 kg. sedang berusaha utk meniarap. suka angkat kepala bila dibaringkan. mcm la besar sgt. bertubuh michelin buat org suka nak penyek2. dah pandai berbual dan ketawa besar. kdg2 lepas menangis teruk2 tetiba stop kejap lantas ketawa. apakah permainan dia sebenarnya? tak paham umi.


menyusu badan dan bersusu tepung jgk. ummi tak larat dan tak kuat semangat nak full breastfeed, kerja rumah dan beranak 3 memerlukan kudrat ummi yg banyak. tambahan pulak tok yam (ibu mertua) tak sihat sgt skrg dan perlukan lebih perhatian. seumpama ada anak 4 pulak umi. jd ummi tak sempat nak fikirkan teruk2 bab susu nubli. cukuplah nubli mahu menyusu botol dan menyusu badan dgn baik. asalkan tak menangis pun dah besar rahmatnya utk ummi. moga Allah terus permudahkan segala urusan kita.



kakak nawal 6 tahun dan abg ali 4 tahun. sekolah sama2. terima kasih sbb jd anak2 yg baik. yg banyak bantu ummi. tanpa kalian ummi rasa patah sayap. tambah2 kakak nawal. rasa mcm dia tgn ummi yg ke 3. very helpful. abg ali jugak. wpun manja tak habis. kena ckp lembut2 dan baik2. kalau garang2 punah harapan. nawal dah pandai membaca, jd bahaya kalau biar dia belek whatsapp. pecah rahsia. hahahaha!


Abg yg sgt syg kan adik. wpun bila tinggal kejap tgk2 dia dok atas adik dah gaya mcm nak hempap adik wpun tak hempap pun lg. ummi dah terjerit. insyaallah, boleh jd abg dan kawan yg baik. 


ummi nak enterprem jugak lah. masih berusaha utk lebih slim. penting sgt sbb ummi kena sehat dan cergas  utk jaga suami, anak2 dan ibu mertua dan ma. Sekali lg, moga Allah mudahkan. Amin.


dan entry ini terhenti begitu sahaja.



Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...