Monday, 11 August 2014

hai~!! lama tak jumpa.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...


kurang seminggu cukup sebulan cuti dr update blog. hahaha! dasar pemalas piang.

masih belum terlambat rasanya utk mengucapkan selamat hari raya buat semua reader yg setia. (ada kerr? kekeke) maaf atas silap saya, atas coretan2 saya yg mungkin ada mengguris hati siapa2. maaf sesangat2nya.

cerita raya.

beraya di sini saja seperti tahun2 sebelumnya. dah suami pun org sini jugak so mmg tak ke mana2 lah. raya meriah. seronok sbb kali pertama sambut raya di rumah mertua yg lebih selesa berbanding dulu. bila adik beradik sebelah suami datang bertandang masa raya pertama tu, semua ok dan selesa. cuma saya kena tambah lg menu utk raya akan datang. sbb mcm x cukup je jamu nasi impit dan kuah kacang. takpalah,nanti kita plan kemudian.

raya di rumah ma kurang meriah sikit, sbb keluarga abg lan dan abg an balik kelantan sebelah mertua. alhamdulillah kakak sekeluarga dan abg man sekeluarga masih ada utk beraya bersama. kakak ckp sementara ma masih ada kakak usaha utk balik, tp taktaulah kalau ma takdak nanti...alamak...

meh la kita tgk gambar2. tak ikut susunan ni.belasah sajalah.

 gambar little family. thn ni kita ubah skit, amik gambar di luar rumah tepi dinding. hahaha

9 dari 15 cucu2 ma.

 oh, ini gambar pre-raya. lps taraweh berjemaah pd mlm 29 ramadan. sebelum abg lan dan abg an balik kampung.


kami sebelum solat sunat aidilfitri di masjid mengkuang. itu masjid kegemaran setiap kali solat raya, sbb nak dengar khutbah dari Dr Mohd Asri Zainal Abidin (Dr MAZA)

ma dan ayahwan.

 kakak dan abg pi.

 oh, kami menggayakan baju kurung yg kain dibeli dari Bukit Tinggi, Indonesia. mmg saja pilih warna kontra mcm tu.

 ramai2 tanpa keluarga abg an dan abg lan. dan abg pi jugak sbb dia cameraman.

 takpa. kita usaha pakai monopod.\



 anak2 saudara saya la ni..suka sungguh amik gambaq style ni. nawal sampai kena dukung dgn kak long, sbb dia kata dia selalu terkepit tak nampak dlm kamera. hahahah




 masa ni la nawal menjerit,"nawal tak nampak niiiii nawal terkepit niiiii!"
 entah kat mana dia masa ni.. hahaha


dgn adik2 di rumah arwah ayah. si kecik khadijah dan nak setahun dah. kejap je masa berlalu.


ruang amik gambar kegemaran. anak menantu mak. cucu 2 org tu menyebuk. harap thn depan bertambah lg menantu mak. ehemmmmmm cc : mama K. 

menantu lelaki dan cucu lelaki 2 org mak.



adik beradik perempuan saya.



aisyah nawal tgh mintak duit raya.


 ni raya kedua. ikut bonda beraya.


dgn ma, kakak, kak ilah k ipar kesayangan dan anak2 saudara yg dara2 belaka. 


kita sudahi gambar raya kita dgn gambar selfie anak beranak. muehehehe

sekian, terima kasih. moga bertemu lg kita di hari raya thn depan. amin.

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...