Tuesday, 8 July 2014

18 weeks.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

rasa sekejap masa berlalu. pejam celik kandungan saya sudah 18 minggu hari ini.  dan seperti yang dijangka, saya adalah GDM, mcm saya pregnantkan Ali dulu. sebelum minum air gula result saya 4.7 lps minum air gula result mencanak naik 10.5. so apa lg, berulang lah ke klinik utk proses seterusnya. tp alhamdulillah, result BSP tidak merisaukan. result masih normal. so saya cuma perlu diet control, tanpa suntikan insulin. Alhamdulillah. saya paling risau kena main cucuk2 diri sendri ni. huwaaa! moga sejahtera sehingga akhir, amin. lps ni cuma pantau dgn BSP pd setiap bulan.insyaallah.

puasa pun saya lalui dengan baik, takde alahan yg teruk2, takde rasa nak muntah teruk2, skit2 tu adalah. saya amalkan bersahur dgn kurma (selain nasi), sekurg2nya 3 biji. baru bertenaga. ada sehari tu saya x sempat nak mkn kurma, seharian lemah tak bermaya.  so mmg kena peruntukkan masa utk habiskan 3 biji kurma dan 3 gelas air kosong. Alhamdulillah, Allah masih beri saya ruang dan peluang utk laksanakan ibadah puasa dgn baik. semoga berterusan hingga ke akhir nanti.

masih belum rasa baby gerak2. sebelum2 ni pun lps 20 minggu baru saya dpt rasa pergerakan baby dlm perut. hari2 kena stunt dgn abg ali, kesian baby. moga dia baik2 saja kat dalam. abg ali tu mmg tak dpt dikawal kelasakannya. kalau dia sihat mcm tu lah, biarkan saja. ummi yg kena tabah.

tu je la kot crita.

6 comments:

Siti Sharini said...

salam..alhamdulillah tahniah..take care yer:)

Z@i Z@mR33 said...

10.5???tinggi.kami ritu lps minum br 7 tp lps sbln berat turun 2.5 kg & BSP border line 5.4 5.5 gitu trus msuk wad.trus dpt insulin....sobbbbbs

RieNa said...

siti : salam, trima kasih.. :)

zai : 5.4 5.5 border line?? awat kejam sgt?? kat kubang semang 6.0 baru border line..naya nyaaaa...

naemmah said...

nasib aku macam ang gakla rina oi..kena redho jala..before 4.1 n after 8.1..huhuhu..kena wat bsp jugak..pastu nak tnya bulan posa ni ada kena buat bsp gak ka..x boleh posa la yerr.

RieNa said...

naemmah : haaaa..kena buat..takleh posa...tak penuh jugak la posa aku thn ni..sobs!

naemmah said...

huhu..cek pun dah kena wat jugak..15hb ni bersamaan cuti nuzul quran..igtkan boleh posa penuh kan..huhu..dak jugakla nmpaknya

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...