Wednesday, 9 April 2014

Pujuk hati.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

sejak dua menjak ni mmg emosi tak stabil. mudah sgt terasa. selalu rasa tak kena. sehinggakan rutin yg dilalui hari2 dah rasa tak mampu lg utk diredah. rasa nak berubah. rasa nak 'mcm lain'. mcm tak sepatutnya mcm ni. sepatutnya mcm ni..(paham ke apa saya merepek ni? tak paham pun buat2 paham lah ye.)

jadinya bila emosi tak stabil, org yg paling tepat utk meluah rasa tak lain tak bukan ialah ibu sendiri. tgh drive kat jalan permatang pauh, amik phone call ma. dimulakan dgn salam dan soalan pertama, "ma apa habaq pg ni..?" perbulan berterusan selama 20 minit kemudiannya dgn masing2 menangis di hujung talian.

terima kasih ma kerana memahami ina, kerana bg sokongan kat ina, kerana  memujuk hati ina, kerana mendoakan ina..

"syurga tu mahal harganya..jd Allah bg ujian2 utk kita supaya kita ni 'layak' utk ke syurganya.." - ayat pujuk hati buat ma dan saya.

Allahurabbi...

2 comments:

Nur Khairani Yusuf said...

hangpa nak pinjam buku yasmin mogahed, reclaim your heart. buku tu bagus la. bila kita baca kita sedar dunia ni hanya sementara,ujian2 tu biasa la untuk menuju syurga abadi.

kinna said...

sama jugak..kalau tgh tertekan mmg mak jugak yg dicari tapi xckp apa masalah (takut dia risau)..dgr suara dia pun dah ok..hilang semua masalah (dgr masalah dia pulakkkkk) hehe

Related Posts with Thumbnails