:: The 3rd is coming~! ::

baby development

-بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

"Ya Allah, peliharalah anakku selama ia berada di dalam perutku dan sihatkanlah dia, Engkaulah yang menyembuhkan tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit.

Ya Allah, rupakanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah ke dalam hatinya iman kepadaMu dan kepada rasulMu.

Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudahdan selamat.

Ya Allah, jadikanlah dia sihat yang sempurna dan berakal dan pandai, alim dan beramal.

Ya Allah, panjangkanlah umurnya sihatkanlah badannya dan baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan Hadis dengan berkat Nabi Muhammad s.a.w dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam"

. اَمِين يَا رَبَّ الْعَالَمِيْن

Tuesday, 8 April 2014

kesian nawal.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

dari hari ahad lg, malam tu nawal mengadu yang dia pening. kenapa dia pening? saya pun tak tahu. nak kata dia demam, badan ok2 saja. mungkin salah makan? tp takde pulak muntah atau sakit perut. nak bwk pi jumpa doc pun hari dah mlm sgt. kat rumah stok paracetamol pun dah yilek. dah lama budak2 ni tak demam dan selsema. barakallah.

masa hantar dia ke sekolah pg semalam ada saya pesan kat dia,kalau nawal pening, nawal bgtau cikgu, mintak nak tidoq. saya pun pesan jugak kat cikgunya yg nama Wan, kalau ada ubat demam kat tadika minta suapkan kat nawal, dan bg dia rehat kalau dia mengadu pening.

malam td,lps solat maghrib, berceritalah nawal kat saya :



subhanallah, masa dia bercerita tu, saya turut basah mata. sedih kot bila kita pening betul2 tp org tak percaya. dia pulak bgtau yg dia menangis sebak masa rukuk dan sujud, nangis pelan2 je sbb malu kalau kwn atau cikgu nampak. terus saya peluk dan pujuk nawal, saya cakap bagus nawal dengar ckp cikgu, bkn cikgu tak percaya, tp cikgu nak nawal habiskan solat dulu. sbb dah 2 rakaat, lg 2 rakaat je lg nak habis. bila dah habis nawal bolehla tidoq.

"nawal tak sayang kat cikgu L"

tp cikgu L suka kat nawal, dia selalu usik nawal kan..

"tp dia kata nawal akai.."

sbb dia taktau yg nawal pening betui2.

"esok kalau pening lg nawal takmau ckp kat cikgu L, nawal nak cakap kat cikgu wan dgn cikgu shila dgn cikgu farhana saja."

ok2. boleh.

khamis ni nawal kena jumpa doc sbb masalah berat badan. nanti saya adukan sekali masalah peningnya.

oh ya, hari ni dia bakal dpt reward, sbb berjaya meninggalkan tabiat botol susunya.

my daughter is growing up. :)

3 comments:

DYatie said...

Sian dia.
Semoga sihat sentiasa nawal.

Z@i Z@mR33 said...

sian dia...tp pndai nawal kan...tau mksud 'akai' tu ek

RieNa said...

Dyatie : itulah.aminnnn..

zai ; mmg selalu ckp kat dia, jgn dok byk akai sgt. mmg dia paham maksud akai tu mcm nak tipu la.

Related Posts with Thumbnails