Aidil Adha 1434H dan demam.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

hari ni dah 12 Zulhijjah. hari2 tasyrik yg diharamkan berpuasa. kalau di Malaysia kita masih lg melakukan ibadah korban, tp di Mekah jemaah haji masih di Mina melaksanakan ibadah melontar di jamrah.

masuk hari ni dah hari ke 7 nawal tak sihat. sejak dr hari jumaat lepas. saya dah bawak dia ke hosp swasta (sbb saya rasa keadaan dia yg demam panas dan muntah2 dia sepatutnya kena admitted.) alih2 bila sampai masa jumpa doc boleh pulak suhu bdn dia turun. dan doc tak rasa dia patut masuk wad. sudahnya ambik ubat saja. tp sampai skrg tak nak sembuh betul. Allah belum izinkan lg. esok pulak check up dgn doc yg sama,kalau keadaan dia masih begini mmg saya offer diri utk masukkan nawal ke wad. dah la susah makan ubat. haiyooooo! kalau dia baby bolehla paksa2, ni dah besar pujuk pun tak jalan. paksa lg lah teruk. umpan mcm2 pun tak nak. sanggup tak nak mandi kolam, mkn kfc,mandi sungai, main di playground, semua tu tak nak sbb dia taknak mkn ubat. susahnyaaaa ummi nak suapkan ubat. tp dah habis jgk la antibiotik yg doc bg tu. tonsil dia bengkak,dia susah nak mkn,menyebabkan perut dia berangin dan muntah2.

ni ja gambar raya yg sempat di ambil.











gambar2 yg nawal senyum2 tu semua kejap je. masa dia rasa ok sikit.
bila dia dah rasa tak larat..nahh..mcm gambar kat bwh ni...



  kesian dia. adik jugak yg cergas. sbb adik dah demam teruk masa raya aidilfitri hari tu. kali ni turn kakak pulak. astaghfirullah...sekarang dah ok sikit,boleh dah makan dan minum susu, tp masih lesu dan tak bermaya.

doakan nawal cepat sembuh. amin.

Comments

D Yatie said…
Semoga kakak cepat sembuh.. Aamiin.
Mommy Nur Zara said…
Musim agaknya, sana sini dgr org demam panas. Semoga cepat sembuh
RieNa said…
dah 8 hari termasuk hari ni. aduhai..nawal dah slim sbb kurg makan.

Popular posts from this blog

Derita sakit gigi.

:: perihal susu ::

Salam Terakhir ...