Monday, 30 September 2013

diam.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

saya seorang yang becok. suka bercakap. banyak cerita. pendek kata saya seorang yg ceria.
saya cuma akan diam kalau tak sihat, ada masalah atau sedang runsing.

cuma sejak akhir2 ini saya perasan bila saya bercakap, ada yg terasa hati. saya ni mmg jenis lantang orgnya. apa yg saya ckp mmg itulah dr hati saya. tp tak semua org boleh terima apa yg saya ckp. ada yg terasa hati. saya rasa bersalah sgt bila tau hal itu.

jadi saya rasa skrg, saya nak kurangkan bercakap. saya nak bercakap benda2 penting saja. tp itulah masalahnya. bila di tempat kerja saya tak bercakap sgt, org kata saya ada masalah. atau saya marahkan sesiapa. sedangkan mmg saya tak nak cakap. saya tak mau bercakap byk.  saya rasa baik saya diam dr saya bercakap tp mengecilkan hati org. sampai dengan kawan2 dlm whatsapp pun saya tak bercakap sgt.

susah rupanya nak jd pendiam ni. saya harap saya mampu utk melaluinya.

dr,

riena yang pendiam.

4 comments:

Kniedaz said...

huhu..kami naik hairan riena tak bercakap sangat tadi...kami ingatkan, kami ada buat salah...
ala..cakap je la..rasa sunyi la

RieNa said...

td mmg x tau nk ckp apa. nak menyampuk pun jd x reti. yg ubie naik terus terpa dgn mcm2 soalan mcm riena mrh dia.pd hal langsung x mrh dia. kesian dia.

kinna said...

saya pun towards mendiamkan diri. dulu sy 'laser' jugak sbb kalau sy xpuas hati saya ckp depan2..takdak nak mengumpat belakang etc..rupa2nya org xleh terima. so,drp sy buka mulut dan melaser, baik saya diam..kita geng diam dua org eh :)

RieNa said...

itulah kinah..dah 2 hari x berckp di whatsapp, hari ni baru menaip skit. tetiba dah ada yg kcik hati..aduhaiii..terus rasa nak diam blk..

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...