Thursday, 12 September 2013

3 ibu.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

 
dari kiri : mak mentua (mak). adik mizah, mak tiri (mak lin), saya dan ibu kandung (ma sayang)
 
saya rasa tak ramai yg sebertuah saya. yang dilahirkan dalam broken family tp saya ok je. bukan tergolong dlm remaja atau anak bermasalah. alhamdulillah. semua baik-baik saja.
 
saya punya ibu kandung yg saya panggil ma, yg lahirkan dan besarkan saya. tanpa ma siapalah saya. setiap gerak geri saya, setiap keputusan saya saya akan rujuk pada ma. restu dan izin ma adalah terpenting buat saya. sehinggalah selepas berkahwin, suami jd no 1 dan ma no 2. tu pun kalau tk tgk muka ma 2 hari dah rindu. mujurlah masih dok dekat.
 
saya juga punya ibu tiri yg saya panggil mak lin yg saya kenal sejak kecil lg. dgn adanya maklin, saya merasa punya adik2. sbb saya kan anak bongsu ma. tp saya anak ke 5 arwah ayah. dari dulu sampai sekarang hubungan kami rapat. saling berziarah. saling bertemu. pendek kata, saling sayang menyayang. sekurg2nya 2 minggu sekali saya mesti ke rumah maklin. kalau lama2 tak pergi jd rindu..
 
saya juga punya mak mentua. suami saya hanya ada ibunya selepas kematian ayah sejak suami usia 13 thn. saya hormatkan mak seperti saya hormatkan ibu saya jgk. walaupun baru kenal mak sejak bernikah, tp rasa sayang dan hormat saya mcm dah kenal lama. mak orgnya cool, susah nak marah2 dan kelakar jugak.
 
syukur alhamdulillah atas nikmat ini. semoga Allah kurniakan kesihatan yg baik, kemurahan rezeki, hidup yg berkat dan kebahagiaan dunia akhirat kpd ibu2 saya yg tercinta. ameenn...

1 comment:

D Yatie said...

Alhamdulillah. Syukur.

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...