cerita raya 2013

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

hari ni dah berapa syawal ni? baru nak up gambar raya. hahaha! sebuk sgt. byk cerita. taktau nak mula mana dulu.

takpa,kita slow2 mulakan. gambar pun tak ikut turutan ni. main belasah je.

jadual saya mcm biasa tiap2 tahun. bermalam di LY, abg leh subuh di masjid LY. beraya dan mkn pg dgn mak mentua di LY. bertolak ke rumah ma di KP, siap2 ke masjid. tahun ni kami ke masjid Mengkuang. sbb nak dengar khutbah dari Dr Asri Zainal Abidin (mmg beliau biasa khutbah raya disitu, kampung asal beliau.)

selesai solat raya (yg wajib kena pegi,tak pegi rasa mcm tak raya), balik rumah ma,sambung mkn dan bergambar. mmg sronokla boleh bergambar.tambah2 dgn dslr abg ipar, lagi sakan lah.



sebahagian dr keluarga besar kami. ini tak ckup lg sbb keluarga abg man dan abg lan tak sampai lg.


ayah wan dan 3 cucu kecil.


 anak sedara paling tua dgn acik comelnya. hahaha


 ummi dan anak sulongnya. saya 1st time belikan nawal tudung syria. kemas dia pakai. comel dgn pipi tembam dia tu. lps ni boleh beli lg. hehehe


cucu2 lelaki ma.


 ma,ayahwan dan 3 cucu kecil. ali, arissa dan aisyah nawal.

ini gambar kesukaan utk raya ni. ali je tak buat 'peace'. abg aleh pun buat tp tak nampak pulak. nampak tak peace suami saya tu?haha


tgklah nawal, tak reti dok diam. ali pulak baru baik demam. merengek ada lg sikit2.
baju nawal dan ali made in indonesia.beli kat bandung hari tu.

ma dan 2 anak perempuan. yg sulong dan yg bongsu.



 ok,semua dah ada.jom kita bergambar kat luar pulak. tp ayahwan dan abg aleh dah takde. ayahwan kena pegi solat jenazah, abg aleh pulak ada jiran sekampung di LY meninggal. so dia pegi ziarah kejap. arissa pulak dan tidor. jd kuranglah 3 org dr 25 org.


dah semua beraya di rumah ma. bersalam2 dpt duit raya semua,mohlah kita ke rumah mak lin (mak tiri) pulak. mak dan adik2 dah tunggu. tahun ni giliran dayah beraya di rumah mertua di alor setar. so tak complete lah kami 8 beradik. gambar pun tak sempat nak ambik sbb kebetulan ramai tetamu datang rumah mak. mizah asyik ulang buat air. hehe



alhamdulillah. aidilfitri kami disambut sederhana saja. simple tp bahagia.

nak menghabiskan puasa ganti dan sunat yg tak selesai lg ni. :)


Comments

Popular posts from this blog

Derita sakit gigi.

:: perihal susu ::

Salam Terakhir ...