Thursday, 11 July 2013

11072013 - Ali Nufail is 2 !!!

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

hari ni birthday Ali. dah cukup 2 tahun anak ummi. alhamdulillah. dia membesar sesuai dgn usianya. dah boleh bercakap wpun pelat skit. boleh buat ayat pjg. suka bertanya. suka menyanyi. suka meniru. boleh mengira. dlm proses kenal warna dan bentuk.

ali aktif dan lasak. mudah mesra dgn org. cuma satu, dia gemar menggigit, mencubit dan mencakar. kesian kitorang calar habis muka tgn badan sebab kena cakar dgn dia. kuku dia mmg tak boleh pjg skit, sakit kalau kena. kalau kuku pendek pun sakit, apatah lg bila pjg. dah puas nasihat, marah, ugut, sampai satu tahap bila dia buat saya, saya terbuat dia balik sbb sakit sgt. tp dia boleh sengih2 je. kdg2 je dia nangis bila kita marah atau buat dia blk. bila kita ckp, ali jgn buat ye, umi sakit. dia angguk2 konon paham tp lps tu 2 saat dia dah mencubit blk. geram betul. mcm mana ye nak buang habit dia ni? si nawal tu kalau tgk ada calar kat pipi tu mmg takde keje org lain, mesti adik punya pasal. kesian kakak.

 ali masa baby. usia dlm belasan hari.

ali usia setahun.



ali 2 tahun. kakak 4 tahun.

masih setia dan selesa dgn imej rambut botak. saya suka.

Ali,
selamat hari lahir.
semoga membesar dgn sihat dan sejahtera.
jadi anak soleh.
jadi budak baik dan berakhlak mulia.
jadi budak cerdik.
semoga sentiasa menyenangkan dan membahagiakan hati ummi ayah.
ameeennnn....

luv,
Ummi, Ayah dan kakak.

5 comments:

Rahayu Niza said...

selamat hari lahir ali..moga jadi anak yg soleh penyejuk hati ummi dan ayah

Kniedaz said...

Happy birthday Ali...semoga jadi anak yang soleh ya...anak Salleh dah..hehehe

shaliza said...

happy birthday ali...:-)

Mommy Nur Zara said...

happy belated ali!

nazeef nazeem said...

salam..masih tak terlambat nak wish..Ali happy birthday..Semoga menjadi anak yang soleh yea...

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...