Posts

Showing posts from July, 2013

11072013 - Ali Nufail is 2 !!!

Image
Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...
hari ni birthday Ali. dah cukup 2 tahun anak ummi. alhamdulillah. dia membesar sesuai dgn usianya. dah boleh bercakap wpun pelat skit. boleh buat ayat pjg. suka bertanya. suka menyanyi. suka meniru. boleh mengira. dlm proses kenal warna dan bentuk.

ali aktif dan lasak. mudah mesra dgn org. cuma satu, dia gemar menggigit, mencubit dan mencakar. kesian kitorang calar habis muka tgn badan sebab kena cakar dgn dia. kuku dia mmg tak boleh pjg skit, sakit kalau kena. kalau kuku pendek pun sakit, apatah lg bila pjg. dah puas nasihat, marah, ugut, sampai satu tahap bila dia buat saya, saya terbuat dia balik sbb sakit sgt. tp dia boleh sengih2 je. kdg2 je dia nangis bila kita marah atau buat dia blk. bila kita ckp, ali jgn buat ye, umi sakit. dia angguk2 konon paham tp lps tu 2 saat dia dah mencubit blk. geram betul. mcm mana ye nak buang habit dia ni? si nawal tu kalau tgk ada calar kat pipi tu mmg takde keje org lain, mesti adik p…

Salam Ramadhan 1434 and congrats Kyra~!

Image
Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

1 Ramadhan 1434
10 Julai 2013.

semoga ramadhan kali ini dpat mendidik diri kita menjadi hamba Allah yg lebih baik. amin.
utk saya sendiri, selain memperbaiki ibadah , saya kena dan MESTI jaga pemakanan saya. semua sebab saya tak nak jd pesakit DIABETIS.

(baru2 ni saya ada buat ujian MGTT, dan resultnya adalah 12. dan itu sudah masuk tahap diabetis. saya tak nak. huhuhu.. so doc bg masa 3 bulan utk saya berubah. semoga lepas 3 bulan ni result saya lebih baik. terima kasih kpd doc peribadi tak berbayar Dr Sarah Sofian atas nasihat pjg lebar beliau semalam. i luv u fren.)

oklah. tak nak cerita pasal tu. nanti saya runsing.

saya nak cerita tentang adik saya, Khairani dah GRAD! yeay! alhamdulillah, usaha dia merantau jauh utk menuntut ilmu telah membuahkan hasil. dia telah tamat belajar dalam bidang Food Science and Nutrition. Alhamdulillah. barakallah Kyra! maafkan kami semua sbb tak dapat hadir pd hari bersejarah awak, hanya doa…

lama tak update. ke mana?

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

pheww..setelah 8 hari tak masuk kerja dari hari isnin 24 jun, sehingga semalam 3 julai, meja bersepah2 dikerjakan dek Ubie dan Fendi. kerja banyak bertangguh. Dengan ramai dr rakan sekerja takde kat ofis sbb uruskan bengkel di luar pejabat, haih, rasa serabut pulak. takpa, kita buat pelan2. susun satu2. moga sempat siap semuanya nanti.

banyak nak cerita ni. especially perjalanan ke Bandung pd 24 sehingga 27 Jun minggu lepas.

pengalaman manis yang akan selalu dikenang. :)