Friday, 14 June 2013

Ribut semalam.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

ptg hingga senja semalam ribut telah melanda di PUlau PInang. hampir semua kawasan telah dilanda ribut. kalau kalian tgk berita, mcm2 kejadian berlaku. ada pencawang atas bangunan tumbang. ada kereta kena hempap. ada org mati terhempap. tu tak masuk lg kisah2 pokok2 yg tumbang yg tak masuk dlm tv.

termasuk la ini :

rumah salah seorang staff uitm yg dihempap pokok. keadaan ahli rumah selamat. kecuali brg2 byk rosak.


subhanallah allahuakbar. astaghfirullah. Allah cuma tiupkan angin lebih kuat dr biasa, tp ramai dr kita dah terkesan dr itu. bagaimana bila nanti Allah turunkan bencana yg lebih hebat? atau hari kiamat yg bakal menjelma?

itu yg saya fikirkan bila ribut semalam. dalam dok peluk anak2 di rumah, saya berdoa semoga kami semua dilindungi Allah. abg aleh baru nak balik  dia terpaksa berhenti kereta di tepi jalan di kawasan lapang sbb tak boleh drive, kereta kancil dah goyang2. menggerunkan, kan? saya gerun bila terbayang bencana yg lebih besar. saya takut bila terbayang kiamat.

Ya Allah,lindungi kami dr segala bahaya. amin ya rabbi...

3 comments:

Z@i Z@mR33 said...

Subhanallah...kami pon smlm bawak slow2 ja pi hantaq k.ipar kt kulim...hujan lebat dgn angin kuat

RieNa said...

takut sgt kan?? mmg cuak gila wpun dok dlm rumah ja.

Ayub Anuar said...

amin~!..=)

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...