Wednesday, 29 May 2013

cerita KFC.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

alkisahnya, hari isnin lps. saya bgtau abg aleh nak mkn kfc esoknya hari selasa. dia ckp ok. kita pegi mlm bwk anak2. saya ajak waktu lunch dia tak nak sbb nak bwk anak2 jgk,so kita dinner la nanti. saya pun ok saja.

so semalam, lps ambik nawal, dia dgn riang ria bgtau mlm ni nak mkn kfc,yeay yeay. bila balik rumah ibu mentua dah siap masak lauk. fine. abg aleh balik dia tgk lauk ada dia suruh masak nasik. ok fine. saya tak sebut langsung pasal kfc. ye lah, sbb dah ada lauk, takkan nak simpan je. membazir pulak. tp nawal tak lupa. dia asyik merengek2 nak mkn kfc jugak. baru abg leh teringat yg dia dah janji dgn anak dia. so bermulalah sesi memujuk nawal. makan masa jgk lah dengar dia punya merengek nak makan kfc tu. sampai saya hampir hilang sabar. sikit lg nak naik suara,tp tak sempat. abg leh dinner dgn anak2 saja. saya tak makan apa2 sbb dalam hati teringin nak mkn kfc jgk. tak sama makan kfc  ganti dgn lauk ikan. huh,mengada2 betul. tp saya diam saja, takde lah nak merengek2 mcm nawal. dan saya tidur dgn perut lapar dan berharap dpt mimpi mkn kfc. teruk kan?

pg ni, saya keluar awal sbb nak ke bank, lps setel urusan nampak kfc boleh drive thru. maka tercapailah hajat nak mkn kfc walaupun breakfast saja.


haihlah perempuan ini. kalau dia kata dia nak. dia akan usahakan sampai dapat.

itu je pun ceritanya. mcm tu pun nak cerita dlm blog. hahahaha!

4 comments:

Kniedaz said...

tapi..kesian kat nawal..sebab dah janji..nanti riena kena bawak nawal jugak..huhu..

RieNa said...

mmg kena bwk. nanti2lah. huhu

Anonymous said...

haha..cerita la apa2pun. i suka je baca semua..haha xoxo

RieNa said...

i tulis blog kat u la..huahuahua

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...