Friday, 8 March 2013

penang-bangi-klia-bangi-penang.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

Alhamdulillah. selamat sampai ke rumah jam 1.40 ptg td. bertolak dr bangi jam 8, jammed di KL dlm sejam lebih jgk. berhenti mandikan bdk2 jam 10, berhenti sekali lg sbb lapaq gila jam 12. mmg agak lewat sampai ke rumah. saya drive pun tak lah laju sgt. mmg aim boleh masuk kerja jam 2 td.

masa ke bangi selasa lps kami bertolak jam 9.30 mlm, abg man drive sampai tapah, lps tu saya drive sampai rumah kakak. mengantuk gila drive pukul 12 mlm -2 pg tu.dah la tak rest pun siangnya, keja mcm biasa. Allah Maha Pelindung. abg man dah bertolak balik semalam, tinggal saya dan anak2, abg an, kak da dan arissa yg balik hari ni. sy drive sampai sg perak, then abg an pulak drive. Alhamdulillah boleh jgk tukar2 driver. oh ya, abg aleh tak ikut, sbb masa nak pegi dah tak muat kereta. insyaallah nanti masa nak ambik ma 18hb nanti saya pegi dgn abg aleh. insya Allah.

Alhamdulillah, kakak, ma, pakcik, abg lan, dan 2 org lg saudara dah selamat sampai di Jeddah tghari td. semoga semuanya sejahtera dan selamat menunaikan ibadan umrah dan lain2 dgn baik. amin. seronoknya pegi mekah madinah! oh ya, sahabat saya si Mizwar Abduh dan keluarga pun pegi jgk, tp dia pegi dgn travel agency lain lah.

ok,mehla tgk gambar. sembang pjg2 pun tak best kan.


 sesi salam2 sebelum ke airport. abg man nak blk penang terus. anak kesayangan kena la nangis lebih2 skit. haha

 tgklah anak sdara saya, kak long tu, org tgh sedih2 boleh pulak jd 'hantu' kat situ.

 ambik gambar ramai2. perasan tak anak sedara saya, si Ili? yg kiri sekali,shawl putih . sebenarnya dia tgh sentap. sbb kitorang dok kira2 sapa naik keta ni,sapa naik keta tu, nama dia kami tak sebut. sedangkan dia nak naik dgn saya.(biasalah makcik kesayangan.hahaha) jd bila tak sebut nama dia,dia pun merajuk. teruk kan?? hahaha

alhamdulillah, semua anak2 ma ada. kakak, abg man, abg lan, abg an dan saya. menantu2 pun semua ada kecuali abg aleh. cucu yg takde pun 3 org saja, azzam,naja dan nadia. yg 9 org lg ada dlm gambar.(syaza anak kakak takda sbb dia gi keja time ni,masa nk gi airport baru kak long ambik dia)

 huh. anak bongsu kesedihan. nak kena tinggal. entahlah, nak berpisah 10 hari je pun. tp jauhh tu.

 part abg lan salam anak2 dia, ammar dan humaira mmg touching betul. tak pernah rasanya diorang berpisah jauh dan lama mcm ni. setakat tinggal ayah blk kg kat kelantan tu biasalah. tu pun cuma 3,4 hari.

 berdoa sebelum berangkat.


 abg cik Afif azan masa diorang berangkat keluar dr rumah.

 dah sampai airport. ma dan cucu2 kecilnya.
aisyah nawal cute betul berjubah dan bertudung mcm tu. anak solehah ummi ayah. amin.

 ali dan tokma.

 ma dan anak bongsu dan cucu2 besar dan kecil.

 abg lan, ayahwan dan ma.
kesian abg lan. masa dia sampai di Bangi, dia diserang demam, dan sakit2 badan. risau jgk kami. tgk dia lemah tak berdaya. alhamdulillah, masa hari nak berangkat tu, dia nampak sihat dah. berjalan pun laju je. kalau tak senyum pun tak larat.



 2 org saudara yg turut serta. kiri - maksu hindun, dia jiran lama saya. masa saya kecik2 dia la yg ajar saya mengaji dan tolong tgk2kan saya bila ma keluar bekerja. dan tgh, kak milah, saudara saya dr kelantan. yg kanan sekali anak dia yg turut hantar kat KLIA.

 cucu ma yg becok. nak ikut ma p mekah jgk. bila ditanya nanti sapa nak jaga ummi kalau nawal ikut tokma? dia ckp,"ayah kan ada. ummi dok la dgn ayah." pandai ye..


 ili (dah baik dr merajuk.haha), kakak,abg cik dan syaza, kak long kat belakang perosak gambar. keke
budak2 ni dah selalu sgt ibu depa tinggai p mekah. dah tak sedih. ini kira dtg jgk kat airport,selalunya lambai dr rumah pakai kain batik je.


ummi dan anak lelaki yg behaved. ali baik,ali anak soleh, ali ceria. semua org suka main dgn Ali. Alhamdulillah.
suka tudung saya tu. awning guna kain codroy (ka camna ejaannya) tak keras,boleh pakai solat, wpun tak keras tp boleh membentuk muncung mcm tu. suka suka! selalu harga online dlm 60-85. tp ni saya beli kat bangi,kat kedai kak long keja, harga rm40. dpt harga staf jd kurg lg 20%. (eh,sempat lg promo.hahaha)

ma dan rombongan dijangka pulang pd 18/3 jam 1.30 ptg. kalau takde aral saya nak p KL jemput ma balik. InsyaAllah.

1 comment:

MyzwaR said...

syoknyaaaaaaaaa... x puas mcm nk p lg & lg... huhuhuhu...

p/s: ratu air mata betoi hampa ni... haha....

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...