cuti CNY saya.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

mcm tahun2 yg lepas, setiap kali cuti CNY walaupun berhari2, saya tak ke mana2. sbb utama, abg Aleh mmg tak tutup kedai (alah,mcm lah kedai dia ada cuti, kedai dia buka 7 days a week.) maksudnya, mmg dia tak leh kemana2 sbb raya cina kedai cina tutup, jd kedai dia kena lah buka sbb byk permintaan. saya paham dan saya sokong. dah biasa dah dan saya tak kisah.

sebab lain, anak saudara nak kenduri. yg akad nikah hari tu. si Amir, anak abg kpd abg Aleh. majlis nya hari isnin, 11hb. jd 2,3 hari sblm tu mmg asyik berulang alik ke rumahnya lah. tgk apa yg patut, buat sebuk. hehehe.

jd isnin hari tu berlangsunglah majlis perkahwinan Amir dan Nazirah, di rumah abg ipar aka pak lang Sawai , di Pongsu Seribu, Kepala Batas.



sehari sebelum kenduri. layan ali main kejar2. 

 pic ni ali yg snap. dah pandai amik gambar dah skrg.

 tgk, amik gambar sendri, pastu gelak suka hati.

 kakak nawal berinai. kemain lg.

 "ummi,camna nawal nak minum susu ni..tolonglaaa.."
 mak pak takdak keja. mentang2 caterer buat belaka.



 baju nawal besar skit. ummi salah saiz. nawal bkn debab sgt. apalah ummi ni.

 ali yg sempoi. dan behave. baik anak ummi.

 4 beranak.

 arissa pun mai kenduri jgk.


 ali sudah 19 bulan. sedang merayau cari ummi.

 tok ma dan cucu. ali dah tumpas kat belakang tu.

ummi dan pengantin. kecik comel je pengantin ni.
kecuali pengantin perempuan, yg lain semua adalah anak2 saudara sebelah suami. gambar masa kenduri sebelah keluarga perempuan.

itu cerita kenduri. pukul 3.45 petang saya bertolak ke kulim utk ke rumah kawan baik saya, Doc Sarah. ada agenda yg saya nanti2kan lebih dr seminggu sebelum tu. nanti sambung...


Comments

Kniedaz said…
sama la kita..cuti g kenduri tapi Kida dapat balik kampung sekali hehe
RieNa said…
kira jalan2 la jgk tu...best best

Popular posts from this blog

Derita sakit gigi.

:: perihal susu ::

Salam Terakhir ...