Monday, 4 February 2013

Ali suka membaca.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...


tadi tajuk tulis omputeh, ' He loves to read'. lps tu teringat kata2 sepupu  supaya martabatkan bahasa melayu. terus tukar tajuk. hahaha


rasanya dah byk kali saya bgtau betapa ali tu suka sgt membaca. saya harap habit dia ni berterusan sampai bila2.  amin.

ini video yg sempat saya rakam.

video
cerita disebalik video :

- baca sambil berbaring dlm bilik kecik rumah ma.
- sampai kat C, kakak dia kacau. ajak main. hilang fokus kejap.
- ada umi cakap, "dah-dah" sbb tokma tanya, dah isi air dlm mesin basuh ke?
- ada umi ckp lg,"bubuh-bubuh" sbb tokma tanya dah bubuh sabun ke dlm mesin?
(hahaha! masuk jgk tokma dlm crita ini)
- last sekali ali tu hilang fokus sbb nak nenen. bukan boleh berbaring dgn dia. takde idea lain, yg itu je dia nak. haih.

No comments:

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...