Friday, 4 January 2013

Nawal - Day 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

asyik2 cerita pasal nawal sj. nak buat mcm mana. 2,3 hari ni mmg kalut pasal dia saja.

cerita hari ini, dia tak bgtau ummi yg dia tak payah pakai baju sekolah. bila sampai taska ummi tgk semua budak pakai baju melayu dan baju kurung. semua. takde seorg pun pakai unform, KECUALI nawal. Ummi tanya cikgu,hari ni mmg tak payah pakai uniform ka? jwb cikgu,"ya, hari jumaat kena pakai baju melayu/kurung. dah pesan kat nawal suruh bgtau. "

Alahai, apalah yg boleh diharap dgn budak 4 tahun tu. selalunya dia ingat apa cikgu pesan, pg td masa pakai baju dia lupalah tu. sbbnya kalau ada apa2, dia akan bgtau saya terus masa balik dr sekolah. tp semalam ayah dia yg ambik (sbb saya kerja ptg, balik jam 10 mlm), lps tu dia terus ke rumah mak sedara dia. sehingga tgh mlm lps ayah blk kerja baru balik rumah,mestilah dia dah tidor waktu tu. mana dia sempat nak bgtau. pg td mmg sah2 dia akan lupa.

tak apalah nawal, hari ni je kamu lain sikit dr kawan2. lps ni takde lg. ummi harap nawal tabah ye. dan selamba sj utk hadapi hari ni. hehehe

(bayangkan lah kalau kena kat kita, kita sorg je pakai baju lain dr org lain.mesti malu. kan??hihihi..tak sanggup..)

No comments:

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...