Tuesday, 29 January 2013

maggi dan tomyam

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

suatu petang,

SMS dr isteri utk suami : abg,tlg beli sabun basuh pinggan,susu nawal d megi. tq

SMS suami : ok yg (selalu camtu, 4 huruf je)

SMS isteri : nak maggi tomyam ye,tringin pulak.

SMS suami : ok bk (ok,baik)

suami balik, isteri sambut brg2 yg suami beli. tgk2 ada koayteow tomyam.

"eh, ni koayteow tomyam sapa punya?abg beli kat mak ka?"

"taklah, kat ayg lah. maggi tomyam takdak,dah habis. abg beli megi kari. sbb tu abg beli koayteow tomyam kat ayg."

terharu. mata basah. terus peluk suami. kenapa entah rasa sebak. maggi tomyam habis, dia beli koayteow tomyam kat saya. serius saya rasa mcm..terharu. terharu yg lebih2 jgk lah,sampai basah mata. padahal, dia , takyah la beli koayteow tomyam tu, lain kali boleh beli megi tomyam. susah2 pulak dia singgah kedai tomyam sbb nk bungkus koayteow tomyam kat saya (yg mmg peberet saya kalau dia beli makanan dr kedai tomyam)

"mcm tu pun boleh terharu ka?" kata suami.

yeah, perangai isteri mmg kdg2 aneh2 skit. benda yg kita rasa kecik je, tp besar maknanya utk org lain.

senyum.


2 comments:

Kniedaz said...

ooooo.....hehehehe..kena baca dua kali baru paham..lembab kan kida ni ...sweet!

RieNa said...

riena baca balik 2 kali kot2 buat ayat mengelirukan. hehe

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...