Friday, 16 November 2012

kak long dah grad,yeay!!!

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

selalu sgt saya crita pasal dia ni. bosanlah. tp nak cerita jgk. sayang punya pasal kan. byk crita ttg dia dlm label : anak2 saudara.

Alhamdulillah, pada  3 November lepas, anak saudara sulong saya aka Nur Afifah aka kak long telah selamat diijabkabulkan berkonvo. walaupun ketiadaan ibu yg masih bertugas di tanah suci, dan adik bongsunya Ili pegi lawatan sekolah ke Bukit Gambang, keadaan masih ceria walaupun kurang berseri.

saya ke KL dgn anak2 saudara saya Azzam, Naja dan akil, juga kakak ipar saya, kak ilah. muatlah sebuah kereta abg man tu. mujur azzam boleh memandu, rasa safety lah sikit bila ada seorg org lelaki utk jd hero.

ini lah gambar2 yg ada.

 di usia 22 tahun, akhirnya dia memegang segulung ijazah dalam Teknologi Maklumat, UNITEN.

 tahun depan, insyaallah, adiknya pulak, si Syaza aka kak nik.

 ini kek yg ditempah ibunya sebelum berangkat ke mekah. sedap gila kek coklat ni.

 ayah amik gambar nak buh dlm FB lettew. hehehe

 suapan kasih sayang dr ayah kpd anak sulongnya.

 gambar ramai2 family all da way from penang with love.

 saya dan anak2 bersama kak long mereka.

 ni masa subuh tgh siap nak pegi dewan.

 gambar selepas acara. ayah yg setia menemani dan memberi sokongan.

afifah bersama sepupu2nya, si kembar nazihah dan syamimi, sama2 ambik IT jgk.

 ali mkn kek dgn kak nik.


3 hari 2 mlm kat bangi mmg tak puas. saya rasa nak amik cuti seminggu duduk kat bangi dan ziarah semua kedai makan yg ada. hehehe. pegi bangi seolah2 mcm balik kg bg saya. 5 tahun bermaustautin di bangi, mmg menyimpan beribu memori utk saya.



                                              ini masa nak pegi jumpa Husna, adik angkat saya.

 dan kami mkn kat satu restaurant makanan cina, apa nama entah, kat sg merab tu. lupa pulak.


 
dan bear panda ni,. cuma inilah hadiah saya utk kak long, tu pun sbb dia mintak. cuba dia tak mintak,mmg saya tak bg apa2. hahahahaha!!! teruk punya mak sedara.

Ipah,
acik doakan semoga langkah kamu selepas ini terus dirahmati Allah dan kamu sentiasa dlm perlindungan dan kasih sayangNya.
selamat berbakti pd ibu ayah,adik2 dan keluarga. di bahu kamu terpikul tanggungjawab yg besar.
semoga terus tabah dan cekal menghadapi dugaan hidup.
amin.
cepat2 balik penang, kami disini menanti kepulangan kamu utk membelanja kami makan kat kandang kambing aka Puncak Mutiara Kg Pelet.
Ngeheeehehehe~!!


2 comments:

MyzwaR said...

owh, mula2 aku terbaca ayat ni "keadaan masih ceria walaupun kurang BERISI" sory, mata aku ni rabun agaknyaa.. huhu..

RieNa said...

bkn hg mmg rabun ka??

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...