Monday, 15 October 2012

sound bos.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

peringatan awal : ini entry luahan hati.  sila baca dgn minda yg terbuka.

saya ni seorang yg lantang. jenis sound direct. kalau saya tak puas hati pd sesuatu, atau pd sesiapa, saya suka bersemuka, dan berbincang dr hati ke hati, dr menyimpan dalam hati dan bernanah, atau mengumpat di belakang, itu mmg buka stail saya.

kisahnya pg ni, saya masuk ofis lambat sbb ada hal. pukul 7 pg td saya dah sms bos (bukan big bos, bos bwh skit, yg jd penyelia saya dan 3 org rakan sekerja lg.) saya sms bos bgtau saya masuk lewat. dia reply,"ok.." so finelah.

bila saya sampai, rakan sekerja yg lain tak kelihatan. saya tahu si U keja ptg, so dia masuk pukul 1. saya turun kaunter bwh, tak nampak si A dan juga si F. maka saya pun jumpa bos saya tu.

saya :  Encik, A dgn F mana? tak nampak pun.

bos : hmm..saya taktau lah. F tu tak msg apa pun. cuti ka apa taktau lah saya. yg A pun tak bgtau apa2, tp biasalah, kalau hujan mmg selalu dia cuti.

saya mcm aikk?? kenapa dgn F nada dia marah? tp utk A nada dia mcm faham dan tak kisah? sedangkan dua2 buat kesalahan yg sama, iaitu tak bgtau bos samada nak cuti atau masuk lambat? kenapa perlu double standard??

saya : oo..kalau A tak mai, kita pahamlah sbb hujan ka apa..kalau F tak mai kena habaq lah kan..(dgn nada geram, dan mmg saya perli bos.)

bos : tak la.. A kan mmg selalu mcm tu, kalau hujan dia bla bla bla..

wah, memahami sgt kan! so kalau dia tak inform pun takde masalah kan. kalau kami tak inform, mmg kena lah, lps ni panggil kami meeting, dan tegur kami. yg sorg lagi tu, tak kena apa2.

saya bukan dengki atau jeles ka apa. tp kalau yg buat salah, mmg sepatutnya kena. bukan yg sorg kena, yg sorg takdak apa2. dah lama bos saya ni mcm bg perhatian lebih kat si A. taulah si A ni keja bagus, kalau dia takde unit ni mcm payah skit lah keja. tp tak semestinya dia boleh dpt keistimewaan lebih. layan sama rata lah kan... lps tu bos asyik nak cari salah kami. kena perli. kena sound dlm meeting. dah lama saya perhati ja bos camni,tp hari ni saya dah tak tahan, sbb tu saya sound terus.

bos, i'm sorry. saya tau saya melampau. tp utk berjumpa bos dan berbincang benda ni, saya rasa tak mampu lg. saya harap apa yg saya ckp td, bos bleh pikirkan. terima kasih.

4 comments:

Kniedaz said...

hahaha...paham paham paham ehehehe

RieNa said...

trima kasih krn memahami..lps ni lg dia tak suka kat riena. huhuhu

nita said...

bos tsu dsk riena punya alamat blog nie..huhu..byk2 sabaq no..

RieNa said...

taktau. jgn habaq kat dia. hehe. sabaq la ni. lama dah.

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...