Monday, 22 October 2012

selepas 4 minggu.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

4 minggu saya cuba jaga mkn. no heavy dinner. no ice. byk sayur dan ikan. kurang nasi. air 3 - 4 liter sehari. tp saya kurg exercise. hujung minggu je dpt pegi berjoging kejap di mengkuang dam.

hasilnya? saya cuma dpt turunkan berat bdn 4.8 kg sahaja dlm masa 4 minggu. T_T (kecewa..) tp mmg salah saya, dlm masa tu ayam goreng berapa kali bedal. sempat mkn KFC lg. hahaha! diet kononnn...

(kak nik, kamu lg byk dr acik. 5.4 kg. acik cuma 4.8. huhuhu)

tp, no problem. saya akan terus amalkan gaya pemakanan ini. saya bukan nak kurus dlm masa terdekat, saya cuma tak nak jd lebih gemuk. serius, saya tak ambik nasik 2 hari, saya turun hampir sekilo. cer bygkan kalau saya tak amik nasi seminggu, atau sebulan? tp, sbg seorg yg ber'perut' melayu jati, saya perlu mkn nasik. saya akan meloya nk muntah kalau sehari x mkn nasik. (poyo je bunyinya..) haha! susah betul nak mendidik perut ni. tp saya akan cuba. chaiyok riena chaiyok!!

lemak dlm badan dah turun. usia badan pun dah turun 3 thn. air dlm badan dah bertambah sikit. BMI pun dah turun skit. Alhamdulillah.

saya harap usaha saya bukan separuh jalan. amin.

4 comments:

Z@i Z@mR33 said...

teruskan usaha....pasti boleh :)

kinna said...

chayok k riena!! kalo kurus bdn rasa ringan..sy pny bdn pon tengah naik cam makan baking powder!

MyzwaR said...

tak perlu nak didik perut... tp didiklah mind setting utk katakan TIDAK pada NASI & SAYA OK..!! hahhaa.. (nasihat kat org ja)

RieNa said...

zai : yeah.pasti boleh!

kinah : badan naik sbb bahagia. tp jaga2 jgn sampai merbahaya. huwaaa!

en myzwar : didik minda tak sesusah didik perut. minda kata ok, perut kata "tak kenyang lg.." acamna tu?? huwaa!

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...