selepas 2 minggu.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

05102012 - day 14.
dah 2 minggu kurang mkn, i mean, masih mkn nasi, tp dgn kadar sedikit. tak bertambah. kalau dulu bungkus nasi penuh polistrene, tp skrg separuh pun tak sampai. hahaha! bkn x cukup, kenyang mcm tu jgk. tp sayur penuh bekas lah. kalau mkn kat umah (weekend) mmg masak sayur penuh kuali, dan bubuh penuh pinggan. kenyang jgk. hehehe

lunch saya masa hari ke 4. (nmpak mcm masih byk nasi kan?dasar perut melayu, mmg takleh tinggal nasik.huhuhu)

dah 2 minggu jugak tak minum ais. asyik teguk air tea mix tu sepanjang hari. hari2 dok bawak botol air besar gedabak tu ke hulu ke hilir. selalu kena perli dgn opismate,"larat ke habis tu.." " nampak mcm tak surut ja.." mcm2lah. mujurlah i ni jenis tahan lasak, org kata i sengih saja..


sebotol tu 2 liter. dan saya kena habiskan sehari 2 botol @ 4 liter. mmg mencabar gila sbb saya kerja dlm library yg sejuk mcm kat kutub utara. kena pulak hari hujan. mmg ke toilet setgh jam sekali. huaaaa! penat. tp kena ingat, setiap kali saya buang air, makan segala toksin dan bahan2 yg tak diperlukan akan keluar sekali. so, pasrahlahhhhhh.... kdg2 habis 2 botol. kdg2 sebotol sj. dan biasanya 1 botol setgh @ 3 liter. oklah, sbb saya pun masih menyusu. mmg badan perlukan air yg byk.


makan mlm tak?? makannnnnn...hahaha! teruk kan? org kata kalau nak diet jgn mkn mlm. tp saya lapar, mmg lah kena mkn. cuma tak sebanyak dulu lah. kalau sebelum ni saya mkn nasik, siap bertambah2. tp sejak 2 minggu lps, saya minum shake dlm pukul 8 mlm. saya akan suapkan anak2 mkn dlm pukul 7. masa tu mmg saya akan curi2 mkn 3-4 mulut, hehehe. tak tahan tgk nasik anak. nak umpan diorang mkn, saya kena mkn sekali. huhuhu. kalau ada sayur, saya ratah sayur. kalau ada buah, saya mkn sebiji. taklah tak mkn langsung. sbb saya menyusu ali sepanjang mlm, kalau tak mkn kesian pulak si Ali tu. makanlah jgk, tp sikit lah.

camna rasa lps 2 minggu? entahlah. rasa mcm sama saja. perut moncet lg. hahahaha! cuma kain yg dulu rasa ketat, skrg sedang elok. saya ada beli baju dr kawan saya, tp tak berapa muat.mungkin jenis material baju tu, saiz yg biasa ambik pun tak 'celus'. saya harap, saya boleh pakai baju tu nanti. hehe

haih, malam kang nak p timbang. harapnya ada penurunan yg lebih. amin.

Comments

Popular posts from this blog

Derita sakit gigi.

:: perihal susu ::

Salam Terakhir ...