Friday, 12 October 2012

report card

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

semalam, dok mengemas almari, entah apa benda yg byk sgt dlm kabinet tu. rupanya segala fail, surat menyurat, buku2 lama, surat2 cinta zaman dulu kala (ehemmm) semua saya simpan situ. seronok dok belek2 benda2 lama, mengimbau kenangan betul. terjumpa pulak buku rekod saya zaman sekolah menengah dulu. hampir 14 tahun dah usia buku tu.

dah kuning rupa buku ni.


masa sekolah rendah, saya dalam kategori budak bijak. biasa dpt tempat pertama- ke 3 saja. UPSR dpt 4A (masa tu 4A je). haha mmg seronok jd budak skolah rendah masa tu. selalu buat ma happy. saya pernah dpt hadiah basikal dr kakak dan abg pi sbb dpt no 1 dlm kelas. masa tu darjah 6 kot. sesungguhnya itu hadiah paling berharga dan bermakna dlm hidup saya.

masuk sekolah menengah, masa ni zaman kejatuhan. hehe. bersaing dgn budak2 bijak yg lain menyebabkan saya agak kebelakang. masa ni mmg mencabar lah. failed tu biasa.  pd hal zaman skolah rendah nak jumpa B pun payah.

tgklah tu, masa tingkatan 4. memanjang failed. hahaha

mujur SPM boleh tahan, dpt jgk masuk matriks. hehe.kenangan indah zaman sekolah menengah.  sampai sekarang pun, sahabat2 baik saya adalah dr zaman sekolah menengah. sahabat hingga ke syurga harapnya. amin.

nak simpan baik2 buku rekod ni, nak tunjuk kat anak cucu bila diorang besar esok. insyaallah. :)

4 comments:

Z@i Z@mR33 said...

ada lg no...

kami xtau la p mn dh repot kad tu...
pon zmn kejatuhan gak...x pndai...wuuuuu

RieNa said...

lebih kurg la kita. tp gagah tu p amik gambaq tang byk merah. tak malu betui. haha

kinna said...

saya zmn sekolah rendah dan sekolah menengah sama je...asyik mainnnnnn memanjang sampai mama risau takut spm pangkat 3...haha.. masa dok irshad lg la, nombor2 corot mmg dok tgg saya :p

RieNa said...

corot2 pun bleh jd lawyer tu. alhamdulillah. dpt corot tak semestinya tak boleh berjaya. kan? :D

baby baru

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... New member of the family. kegunaan harian. perjalanan hari-hari dr LY - ...