kesudahan yg baik

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

Suratkhabar Metro, 3/10/2012

masa baca berita ni, saya tersenyum. mcm tak baik kan baca berita kematian tp  senyum? saya senyum bkn sbb gembira adik ni meninggal, tp saya senyum bila fikirkan kesudahan yg baik utk adik ini. bertuahnya dia, bila dia meninggal dalam keadaan berwudhuk, di atas ribaan ibu tersayang, dlm keadaan ibu redha dan Insyaallah, Allah pun redha. meninggal mcm tidur, kata ibunya. bertuah, adik ni sgt bertuah. sbb itu saya senyum dan terus sedekahkan al-fatihah.

pernah dulu, kawan baik saya (alfatihah buat arwah Nik Fauzi Nik Su) meninggal dlm keadaan berwudhuk. dia baru usai solat zohor, dan ayahnya panggil dia ketika dia sedang baca Al-Quran. dia meninggal akibat ditimpa dahan pokok ketika sedang membantu ayahnya menebang pokok.(sedih masa taip ni). tp itu kesudahan utk dia. yg kita nampak sbg kesudahan yg baik.

byk kisah yg kita tau,kita baca, yg org lain meninggal ketika sedang sujud, ketika sedang solat, ketika sedang nak azan, ketika tidor, ketika bersalin, ketika memandu dan mcm2 lagi. saya selalu terfikir, bagaimana keadaan saya ketika nak mati nanti?adakah kesudahan yg baik? atau yg buruk? sungguh, saya benar2 takut kalau kesudahan saya adalah kesudahan yg buruk. nauzubillah..

sama2lah kita berdoa,semoga kesudahan kita nanti, adalah dlm kesudahan yg baik, amin..

Comments

kinna said…
tersentuh...doa2kan supaya kita juga mendapat kesudahan yang baik..itu impian saya stp kali terfikir ajal dan maut yang menjelma
RieNa said…
husnul khatimah, amin.

Popular posts from this blog

Derita sakit gigi.

:: perihal susu ::

Salam Terakhir ...