Tuesday, 2 October 2012

Belajar bersyukur.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

orang yang belum kahwin, teringin nak kawin dan bercita2 nak jd isteri/suami yg soleh.
kita dah kawin tak nak berusaha utk jd isteri yg soleh.

orang yang belum dikurniakan anak,  berazam nak jaga,didik anak baik2 utk jd insan soleh,
kita dah ada anak tak berusaha sungguh2 utk didik anak baik2.

orang yg tiada ibu ayah, terkilan sbb tak dpt berbakti dan menjadi anak yg soleh,
kita yg ada ibu ayah ni tak berusaha sungguh2 utk jd anak yg soleh.

orang yg tiada kemampuan bercita2 nak beramal dan bersedekah kalau punya harta,
kita yg ada kemampuan dan harta, tak nak beramal dan bersedekah dgn keupayaan yg ada.

pendek kata, sebelum ada kita byk azam dan cita-cita.
bila dah ada, kita tak menghargai dan bersyukur.


entah apa yg saya bebelkan. moga kita sama2 dpt jadikan peringatan.

3 comments:

Kniedaz said...

Biasala tu Riena...huhu

Jiey^Mien said...

Suka dgn attitue riena.. Be thankful.

:-)

Paling Jiey terkesan, bila Riena published gambar kete kancil dlm blog..

Rasa macam, Okehhh.. Sgt humble! Org lain dok sibuk tayang kete besar gedabak, tapi Riena boleh berbangga dengan apa yang ada.

Sangat kagum.
Belajar bersyukur.

A note to myself; toksah dok gatal-gatal nk pandang kete lain. Hargailah Kancil anda.. :-)

RieNa said...

kak ida : kan..kita selalu mcm tu, bila dah takde baru nak terkenang2.

jiey : :) kita bertuah dr kebanyakan org lain. yg kena naik bas. yg kena jln kaki. kita ada jgk kancil. syg kancil! hehe

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...