Friday, 24 August 2012

Syawal 2012/1433H - Part 1

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

Assalamualaikum semua! masih beraya ke? saya je yg gedik2 datang kerja, bukan apa, cuti tahun berbaki tak byk mana. jd kena lah berjimat cermat. ingat duit je kena berjimat? cuti pun kena berjimat tau. jd, disebabkan dah takde apa kat rumah, kakak sekeluarga pun dah balik bangi, jd marilah kita bekerja. seronok jgk kerja di kala org lain bercuti. lengang je.

gambar raya sgt byk. jd saya nak tempek disini. seronok raya sbb nawal dah besar, ali pun. cumanya ali tu kuat meghap. sikit2 nangis. sikit2 nangis. tak boleh berenggang langsung dgn saya. haih. penangan susu ibu agaknya, oh ya, ali sudah setahun sebulan, tp belum boleh berjalan. berdiri,memanjat semua dah ok,berjalan je dia agak takut2. takpelah. sooner or later, dia akan berjalan jgk.

                          ali segak berbaju melayu dan berkopiah. kalau dia berjalan mesti lg comel.

setiap kali raya, jadual saya sama sj. lps berbuka puasa last day di rumah ma, saya kembali ke rumah mentua. pg2 subuh, suami akan ke masjid dan zaiarah kubur arwah ayah mentua saya. lps beraya dgn mak, kami kembali ke rumah ma. solat aidilfitri kat sana. lps tu beraya di rumah ma, rumah arwah ayah sampai waktu asar. dan kembali ke rumah mentua. best kan kg dekat2? pi balik pi balik tang tu sj. hehe

 ni di rumah ma. mmg byk gambar dgn keluarga saya saja. saya pun tak pasti kenapa kurg atau hampir tiada gambar dgn keluarga abg aleh. adakah mereka tidak suka bergambar? atau malu bergambar? atau takde yg nak memulakan bergambar? entahlah, saya pun tak pasti kenapa.

                   acik dan pakcik leh dah siap nak beraya dan memberi duit raya kpd anak2 sedara.
                                                             itu abg man atau superman saya.
                                                               ma dan cucu2nya.

 on the way ke masjid mengkuang. dah 2 tahun kami solat sunat kat sana. sbbnya nak dengar khutbah raya dr dr asri zainal abidin. seonok dengar khutbah beliau, bersemangat.






 tema baju raya tahun ni warna biru. saya dan keluarga kakak sama. keluarga abg man kaler kelabu sebnarnya. tp nmpk mcm biru jgk. abg lan warna pink.mmg ke laut. adik2 saya warna peach.





                                                                            the sisters.
                                                                             the siblings.
                            riuh rendah di rumah mak lin. dah 2 tahun beraya tanpa arwah ayah. :(




                                                        kembali posing di rumah ma.
                  keluarga kakak. kesian abg ipar, demam di hari raya. sampa i tak beraya lah dia.


                                      ini dah 2nd day. pi beraya rumah mak angkat di |BM.
                                                                   nawal tak abis2 nak bersilat.


 hahaha tetiba malas nak menulis caption dah. tgk gambaq je lah ye. hahaha teruk betui riena ni.

nanti sambung part 2.

1 comment:

Anonymous said...

ali comel dan nawal sgt kelakar! hahaha

- lela

Aidil Fitri 2017 ~ Part 3

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... walaupun dah berlalu sebulan lebih, saya tetap nak masukkan entry ni jugak. s...