bila saya jd api, dia akan jd air..

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

Suatu pagi 25 Ramadhan, sepasang suami isteri menonton buletin pagi.

suami : bagusnya, bini yb ABC pakai tudung elok no..

isteri : a'ah, mmg bini dia pakai tudung elok. baguihla camtu..

suami : kan baguih kalau semua bini2 menteri lain pun mcm tu.

isteri : ya, bkn mcm si XYZ tu, dahla rambut kembang, tak berasa langsung nak tutup skit. dah tu bersalam dgn org lelaki selamba sj. tgk bini yb ABC, dia tak sua tgn pun bersalam dgn org laki. bla bla bla..

suami : dah la tu..dok mengata kat dia..berdosa tau dak..

isteri : (terdiam dan tersengih..) astaghfirullah...

Moral : jgn dok mengata kat org,mcmana tak elok pun dia, bkn hak kita utk berkata buruk ttg dia. awat, ingat kita tu baguih sgt..?? Astaghfirullahal'azim..





beruntung isteri td, dikurniakan suami yg menegur bila dia buat salah, utk kebaikan bersama. Alhamdulillah..

Comments

Popular posts from this blog

Derita sakit gigi.

:: perihal susu ::

Salam Terakhir ...