Wednesday, 27 June 2012

dayah kawen, yeay~!

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

pada 7 Jun 2012 hari tu, khamis, time cuti sekolah. adik kedua saya, Hidayah, telah melangsungkan pernikahan dan majlis perkahwinannya di rumah mak lin di Kubang Ulu. Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar dan seperti yg telah dirancangkan. cuaca pun baik. walaupun majlis bukan pd hujung minggu, tp kehadiran tetamu sgt ramai dan meriah sgt. Alhamdulillah.

cuma satu yg kurang, ayah dah tiada. hanya doa yg menghubungkan kami skrg. :)

majlis pernikahan berlangsung di Masjid Kubang Ulu, masjid yg sama saya dan suami nikah dulu. :) bezanya, kali ni abg man yg jd wali.

ni gambar2 dr kamera cap ayam saya. teringin nak kamera baru. yg ni dah 5 tahun dah.

 tema majlis biru kad pengenalan. (ada ka?)
nawal tu taktaulah kenapa, masa pg kenduri tu dia tak sihat. dia mengadu sakit perut dan badannya agak panas. makan tak lalu. susu pun tak habis.itu yg semua pic dia mcm tak ceria.


mak lin dan hidayah.

 hidayah dan adik beradik perempuan.
adik saya,khairani yg belajar kat UK tu, sempat sampai malam sebelum kenduri. mujurlah.(dia bertudung pink bercermin mata)

 gambar ni mcm gambar saya dulu. hehe. masa acara ni berjalan, saya dan abg aleh asyik dok mengimbau kenangan kami dulu2. hihihi

 nawal si becok, pd hari tu jd si garang. asyik nak marah je. tak sihat lah tu.

 kumpulan kompang, pengantin sampai tepat jam 12 tghari.


 kakak2 ipar saya.

 atas dr kiri : kak ilah, hafiz, hidayah, kak mah.
bwh dr kiri : saya, nawal, humaira, kakak.

 saya sekeluarga bersama pengantin. mana Ali. oh ya, Ali kat rumah pengasuh. pukul 2 baru abg aleh pegi amik.

 hidayah dan hafiz potong pulut kuning yg kakak ipar saya buat.

 Ali dah ada. sgt behave. mungkin sbb dah tidor, dah mkn. so takde sebab nak mengamuk.


 tgk tu ali, tak nak duduk diam2. nak amik gambar pun susah.


usaha nak peluk pinggang suami, tp tgn tak sampai. hahaha

sorilah, gambaq kami yg byk, gambaq pengantin tak berapa ada, kalau ada pun tak cantik sgt. tp takpe, dia ada jurugambar rasmi. nanti kejap saya letak pic dr Fikri Nazari.
(sorry kalau kualiti kurang, sbb saya cilok dr FB je.bukan Hi-Res)
 suka pic ni. ini pengantin dgn adik2 dan sepupu2. geng anak dara je ikut outdoor shooting. mak2 org ni penat, jd dok umah layan anak2 je.
 kreatif!
 sepupu2 lah ni. ceria betul!
 motor ni milik photographer tu. sempat dia abadikan motor dia dlm pic.
cincin kawen dayah.


ok, itu je. semoga adik saya ni bahagia dunia akhirat,amin. sekarag dia dok aloq setaq, ikut suami. kebetulan dia dpt pindah mengajar di sana. semoga semua baik2 saja. amin.

No comments:

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...