Cita-cita tinggi.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

saya bercita-cita untuk bercuti di tempat adik saya belajar. bukan di langkawi atau pun kuching, sarawak.
tp nun di Leeds, UK.
jauh gila, dan byk belanja. sy dah survey harga tiket, sekurg2nya RM3500 utk seorang,pergi-balik.
belum lg masuk belanja penginapan,makan, dan lain2. bleh tahan jgk lah. sekurg2nya sy kena ada 6-7k. nak lg sedap, ada 10k.baru best shopping! untuk org mcm saya yg biasa2 saja ni, ini nampak berat. mcm mustahil saja. saya cuma ada masa lebih kurg setahun utk mengumpul duit.

namun, saya tak peduli. saya nak jugak. saya nak hadir utk konvo adik saya. itu cita2 saya semenjak dia ditawarkan belajar di sana.
                                                   gambar Khyra di dpn rumah sapa ntah.- amik kat FB dia. hoho

jadinya saya kena menabung. sungguh2 punya menabung. saya takleh shopping suka2 hati. tak boleh boros suka2 hati. saya kena betul2 berjimat. tp jgn kedekut.

untuk 2013, saya mahu ke UK. moga impian saya ini bakal jd kenyataan. amin.

cita-cita lain :

2014 : Acheh, Indonesia.
2015 : Umrah

kenapa nak pegi Acheh? sbb saya terpesona dgn acheh sejak berkenalan dgn suami. abg aleh byk brcerita betapa istimewanya acheh. dan dia pun sudah terlalu rindukan tanah tempat dia menuntut ilmu dulu. tambah2 sejak acheh melaksanakan hukum hudud, lagi lah saya teruja utk ke sana. dan lagi, saya nak pegi pulau sabang, antara pulau yg tercantik di dunia. tringin sgt2 nak pegi. semoga tercapai hasrat ini. amin.



                                                          gambar2 dr pakcik google.

dan utk 2015, masa untuk mengerjakan umrah. sungguh saya rindukan masjidil haram dan masjid nabi. siapa yg pernah pegi tentu faham perasaan rindu ni. ramai kenalan saya yg pernah pegi haji, tahun depannya mesti pegi umrah. saya pun nak, tp keadaan tak mengizinkan. saya perlu berdikit2 untuk mencapai sesuatu, dan saya tak kisah akan itu. kerana kita takkan dpt sesuatu tanpa berusaha. dan kalau boleh saya nak pergi bersama suami dan anak2. moga Allah permudahkan usaha ini,amin.


                                                                      rindunyaaa !!!

akhir kata, "kalau tidak dpecahkan ruyung, mana kan dpt sagunya." huhuhu

Comments

kinna said…
Saya pon teringin nak p uk. plan nak p thn 2009 haritu. kak saya siap buat itinery bagai. tuptup pregnant kat amani. tutup buku. hehe..

boleh buat bajet, tp bajet "family planning" pon kena buat gak..
RieNa said…
itulah. harap2 tak terpregnant. kekeke

Popular posts from this blog

Derita sakit gigi.

:: perihal susu ::

Salam Terakhir ...