Wednesday, 21 March 2012

runsing.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

sejak keluar wad 2 Mac lalu, Ali dijaga sepenuhnya oleh ibu saya aka Tok Ma. saya sebenarnya berat hati nak bg ma jaga ali, bkn sbb tak suka, tp saya tak nak susahkan ma. cukuplah ma berpenat lelah jaga saya, ni nak jaga cucu pulak. mmg rasa tak gamak. tp siapa yg tak suka kalau anak  dijaga oleh neneknya? mmg ma jaga sgt terbaiklah. lagi baik dr saya jaga sendiri. haha!

ma sukarelahati nak jaga ali sbb kesihatan ali. ma takmau ali ke nursery lg sbb nak pastikan dia betul2 sembuh. nursery kan ramai budak. risau jugak ali menjangkiti budak lain atau budak lain menjangkiti ali. mana-mana lah. sbb tu biarlah ali dlm jagaan ma dulu sementara dia betul2 sembuh dan antibodi kuat sikit. kalau ma takda hal di kedai jahitnya, ma akan jaga di rumah. tp kalau ada org yg belajar menjahit, ma nak siapkan tempahan baju org, ma akan bwk ali ke kedai jahit ma. mmg jenuh berperang dgn ali yg lasak tu..

tp itu semua sementara saja. sampai masanya ali akan kembali ke nursery..

malangnya, tempat ali di nursery telah diambil alih oleh baby lain~!!! oh tidakkkk... maka nursery tu tak mampu nak tempatkan ali lg sbb dah cukup kuota..aduhai nasib..

so,mcm mana? ma sebuk bila menjelang bln april, sbb anak tiri dia nak kawin. ma dgn pakcik akan sebuk menjemput dan urusan2 sampingan lain. jd, saya nak tuju ke mana?

antara pilihan2 yg saya ada :
1. cari nurseri lain.
2. cari pengasuh lain.
3. abg leh jaga sendri. (ini pilihan mmg tak leh pakai.huhuhuhu)

so, helppppppp...mana nak cari pengasuh ali ni....!!!!!!!!

3 comments:

kinna said...

try la recce nursery/pengasuh..insyaAllah, ada yg sudi jg..

RieNa said...

nursery tu bleh jaga ali balik.cumanya k riena nak jgk cari pengasuh perseorangan. kalau bleh x nak ali dok nursery smpai besaq skit.dah usaha,moga ada jalannya. amin.

RieNa said...
This comment has been removed by the author.

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...