Monday, 12 March 2012

Mommy's little alarm clock.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...


mmg Ali ibarat alarm clok utk saya. paling lewat dia bangun pukul 7. tp biasanya pukul 6-6.30 dia dah huk hek huk hek. eh sbnrnya pukul 5 dia dah bgn, tp saya yg malas bgn lg. jd pujuk2 dia suruh tido lg, sambil menyusu lah. kalau takde ubat tuh tak jadi jgk.

skrg perangai dia 'yg tak boleh kehilangan saya' semakin parah. asal saya tinggal dia kejap mesti dia melalak sakan. mmg jenuh. tp apakan daya, mmg kdg2 trpaksa pekakkan telinga bila dia menangis. sbb dia bkn apa2pun, dia cuma mahu saya. bila saya pegang, senyaplah dia. bleh pulak main elok2.


hi kakak nawal~! kakak nawal pun kdg2 cerewet jgk. nak susu ummi buat, nak ummi bg mandi. nak ummi suap nasik. semua nak ummi. maka tambah kalutlah ummi.


bila dia tidor, lega rasanya. tp kena hati2, tak bleh bising2, ckp kena pelan2. nanti kalau dia terjaga, punah harapan.

 kakak nawal bila ramai org, dia ok. takdelah nak bergantung kat ummi je.

ali, masa ni pun nak nangis dah, sbb ummi lepas dia.


 bila ummi cuba bangun, apatah lg bila disakat mkndak. lagilah dia meraung.

dengan tokma dia ok skit, tp bila ummi takde. baru dia ok. jd tokma plak takleh tinggal dia, nanti dia meraung jgk.

 tgk, muka ada manis sikit bila dgn ummi.


oh, gambar di ambil sekitar majlis pertunangan adik saya Hidayah, di rumah arwah ayah, Kubang Ulu.



semoga kalian diberkati Allah dan dihimpunkan kalian dalam kebaikan dah rahmatNya. amin.


Tahniah Hidayah dan Hafizudin!

2 comments:

MyzwaR said...

now its ur turn.. dulu gelak kat aku.. haha.. good boy Ali (Ketinggian)..!! :D

RieNa said...

ohooiii, aku gelak kat hg pasaipa? mana ada aku gelak kat hang. aku baik pa..

baby baru

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani... New member of the family. kegunaan harian. perjalanan hari-hari dr LY - ...