kalau bleh pegi, pegilah.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

Dah lama org bercerita tentang training ESQ. kalau kat tempat kerja saya ni, dah ramai yg terpilih utk menghadirinya. cuma saya je yg belum naik2 nama. heran jgk. betullah,bkn insan terpilih.

hinggalah suatu hari. dpt emel dr pengurusan yg sapa2 nak pegi training ESQ, bleh bg nama. pd mulanya saya berkira2 jgk nak pegi sbb buat hujung minggu, sabtu dan ahad. sampai 8 mlm plak tu. tp saya tekad, lps minta izin suami dan tanya available ma, saya pun bg nama.

dan Alhamdulillah. saya 'berjaya' menghadiri training tu walaupun hari sebelumnya terpaksa bercuti dek kerana anak2 demam panas. ada jgk rasa menyesal sbb terpaksa tinggalkan anak2 dikala mereka memerlukan. Mujur ada suami yg beri semangat, sanggup jaga anak2, ada ibu yg bg sokongan, ada sahabat yg sudi bg nasihat percuma,(thanx Dr. Mizwar!). hangpa mmg best lah! bertuahnya saya. anak-anak pun baik2 saja sepanjang peninggalan saya.

ini nasihat percuma dr mizwar tu.

konklusi dr training ini, kita lebih mengenal diri. kalau kita tahu kita akan mati hari ini, semua atas dunia ni dah tak memberi apa2 makna. saya harap saya akan lebih baik dr sebelum ini. amin ya Allah..

selanjutnya, bleh tgk dr sini : www.esq.com.my

dan pd sesi terakhir tu, tak sangka, saya akan dpt bunga dr salah 1 aktiviti semasa training. mmg seronok gila.  bunga betul ok, bukan bunga plastik.


dan bunga ini disemadikan di office saya.

alhamdulillah.

sebenarnya, kita akan lebih bahagia kalau memberi daripada menerima. kan?

Comments

MyzwaR said…
tudiaaaa... malu saya.. haha..

kenapa bunga tu disemadikan?
kesian bunga tu disemadikan sblm tiba masanya.. patutnya disematkan.. kekeeke... ada2 aja... ;p
RieNa said…
dia takleh pakai disematkan, sbb disematkan biasanya lekat kat baju ka. mcm name tag. hohoho

kena check dgn cikgu fadzilah ni.

Popular posts from this blog

Derita sakit gigi.

Salam Terakhir ...

:: perihal susu ::