kakak oh kakak

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

assalamualaikum semua~!!

hari ni Ali nak cerita sikit. sroot~! (lap hingus dulu) hehehe, sori. dah 2,3 hari ali selsema. jangkit dgn kakak nawal la ni. kakak tu dah berhingus suka cium2 Ali, kan dah jangkit. kakak saje je, bila ali cium pipi dia,dia kata ali bg 'ayag yoq' (air liur) kat dia, tp dia bg 'cecair dr hidung' kat ali takpe plak. isk isk isk..maka terjadilah aksi tenyeh menenyeh antara kami,biasalah, adik beradiklah katakan.

hehe. sori kalau ali telah me'mualkan' pembaca2 blog ummi. keh keh keh.

Ali suka sengih.

hari ni Ali sudah menghampiri 7 bulan. kejap je masa berlalu.kan? ali dah pandai makan. kalau menyulur laju je, kejap je dah sampai dapur. mmg tak boleh tinggal lama sikit. 

ada sekali tu ummi tinggalkan ali kat depan dgn kakak, ummi pegi bilik air sbb ali muntah atas ummi. ali pun dgn lajunya menyulur ke arah kipas. ali tgk kipas tu mcm best je pusing2, teringin jgk nak pegang. ali dengar kakak menjerit2 tak bg ali pegi dekat kipas. tp ali buat tak dengar je. ali tolak kipas, kipas tu terbalik atas ali. tercabut penutup depan kipas  tu. Ali pun menangis lah sekuat alam. kipas dah jatuh atas ali..sakit ooo~! bukan ali je menangis, kakak pun menangis tgk ali ditimpa kipas.

(cerita versi ummi : saya ke bilik air sbb ali muntah. nak tukar baju basuh muka bt apa yg patut. mmg secepat mungkin saya buat. tiba2 terdengar bunyi 'gedegang'! disertai tangisan kuat Ali.bila sampai depan je tgk ali dah terbaring dgn kipas atas perut dia. penutup dah tercabut.kipas dah berhenti berpusing.dan nawal sedang menangis, mcm dia yg kena.)

Masa tu ayah belum balik lg.Ummi terus angkat ali, buka baju seluar, belek2 badan ali utk cari kesan luka atau lebam. tp takde apa2 pun. lepas tepuk2 ali pun diam, dan sambung main mcm takde apa2. biasalah,ali kan hero. setakat kipas jatuh atas ali, Insyaallah. takde apa2.

dan skrg ni, kalau ali merayap hala ke kipas je, kakak nawal dah terjerit2 tak bg ali ke kipas. siap tarik2 ummi suruh ambik ali. kakak ni, rilexlah. ali tau kakak sayang dan risaukan ali. kakak siap bgtau ummi lps adik dihempap kipas tu, "nawal takut adik sakit. nawal takmau adik mati." oh kakak, u really touch my heart lah~! (mana ntah nawal blajar ckp camtu. basah mata ummi kejap)


ini lah kakak nawal kesayangan ali. ali harap dia boleh jd kakak yg best mcm ibu , kakak ummi. :)

 ini kakak nawal tgh tidorkan baby bear. dia buat mcm ummi buat kat ali. sweet kan kakak nawal?

itu belum lg dia susukan baby bear,siap selak baju! kakak nawal ni mmg kelakar.

buat masa skrg ali mkn nestum, kentang rebus, bubur nasi. buah-buah. cuma 1 je, kenapa kalau ali mkn nasi, ali akan buang air besar dgn byk?  Ali pun heran.

skrg ni ali ok je kalau kena tinggal. ahad lepas ummi tinggalkan ali dgn ayah sbb ummi pegi meeting alumni skolah,  ali ok je. minum botol ok, tidor pun ok. ayah bwk ali jalan2 naik moto. tp bila ummi balik je, ali tgk je muka ummi, terus ali nangis kuat2. haha! biasalah, ali buat 'drama' nak tarik perhatian ummi je.
weekend ni ummi nak tinggal ali lg. ummi ada kursus sabtu dan ahad dr pg sampai mlm. takpe ummi, it's gonna be ok. ali baik2 saja. dont worry ok? tp dgn syarat, lps ummi blk, ali nak 'melekat' dgn ummi sampai pg. hehehe

oklah. nanti kita cerita lg. kakak nawal pun nak cerita jgk. tata~!

Comments

HiDayah@GM said…
sat ja tgk nawal dah besaq panjang dah. pandai jaga adik plak tu. untungla mak dia, nawal dah boleh harap jaga adik.
RieNa said…
betui. boleh harap utk tgk2 adik. tlg skit2. jadilah,sesuai dgn umuq dia.
shaliza said…
alahai ali...nasib takder apa2...kakak yang bagus nawal ni...sayang adik ya?
RieNa said…
syg sgt. marah benar kalau ada yg usik nak ambik adik dia.

Popular posts from this blog

Derita sakit gigi.

:: perihal susu ::

Salam Terakhir ...