Ust Don Daniyal.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

selalu tgk dlm FB/You tube je. tp kali ni bleh tgk depan2.


ust don, awak mmg kacak. sudi tak jd menantu saya? kah kah kah!
(ops..khabarnya dah jd tunangan org.alamak, melepass..haha)

mula2 tau beliau ada bg ceramah sempena maulidur rasul di surau tmn pauh. ingat nak pegi lah, tp 'ter' pegi rumah mak lin plak. takpelah..terlepas peluang. bila balik dr rumah maklin, ayah wan aka bapak tiri  aka imam masjid jln baru, bgtau yg ust don akan berceramah di masjid  jln baru keesokannya. wahh, alhamdulillah. bolehlah pegi.

jd dgn penuh bersemangatnya, kami sekeluarga dgn 3 biji kereta (penuh ok!) ke masjid jalan baru utk 'caj iman' yg tak seberapa ni di samping nak berkenalan dg ust don yg khabarnya popular skrg ni. saya bwk jgk anak2 saya, aisyah dan ali.


Ali yg behave, walaupun agak lasak. tp mujurlah tak menangis, kalau tak mesti menganggu ketenteraman awam. si kakak yg asyik pusing2, merayap, tegur org sana sini. "ummi, sapa ckp tu?" - dia tak nampak ustaz berckp kat depan, tp dengar suara. "napa dia dok depan? nawal nak p sana boleh tak?' alahai anak. kat depan sana semua jemaah lelaki je lah.

cara penyampaian beliau biasa2 je sebanarnya. tp takdelah membosankan. gaya penceritaan beliau part sayu tu mmg menyentuh hati. tak kelakar sgt, byk input berguna. best jgk. semoga beliau terus dirahmati Allah dan dijauhkan dr fitnah dunia. amin.

seronok kalau dpt selalu menghadiri majlis ilmu mcm ni dgn anak2.

Comments

Popular posts from this blog

Derita sakit gigi.

Salam Terakhir ...

:: perihal susu ::