Thursday, 8 December 2011

kasut oh kasut..

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

saya ni termasuk golongan tinggi melayut. tp bkn tinggi lampai,itu utk org kurus tinggi. saya tinggi gemuk. hua hua hua!! tinggi saya 171cm dan berat 5kg lebihhh.. hahahaha. jadinya bila dah tinggi ni saiz kaki pun paham2 lah, mesti lah panjang skit.

saiz kasut saya ialah 9. kalau dpt yg 10 mmg selesa gila lah. jadinya bila setiap kali nak beli kasut,mmg tension, sbb susah nak cari saiz. bila dah berkenan kasut, saiz plak takdak. bila yg ada saiz, kasut tu tak berkenan langsung. so camne? selalu terpaksa jgk beli kasu yg tak berapa berkenan sbb saiznya itu je yg ada.

suatu hari, anak sedara saya si kak long afifah tu, ajak saya ke kedai kasut PayLess di Sunway Carnival. katanya kedai tu best, lain dr yg lain. saya ingat apalah yg best sgt, kedai kasut biasalah, susun2 kasut atas kabinet, lps tu pilih kasut tp takde saiz..sedihhh~!!  tp kak long ckp, "serius acik, kedai ni mmg best. dia ada byk kasut saiz kita!!" mean : saiz 9-10 lah. kitorang kan mmg spesis berkaki saiz perahu.

so saya pun bwk lah dia ke sana, membawak sama 2 'handbag' saya Aisyah dan Ali. bila lalu dpn kedai je, dah kagum tgk 'harga' kasut budak. rm60 utk sepasang kasut budak. gila mahal! bkn taraf saya lah tu. bila masuk kedai je, waahhhh!! kagum. susunan dia mmg lain dr yg lain. dia guna rak tinggi utk susun ataur kasut beserta kotak kasut sekali. lps tu setiap rak disusun ikut saiz. maksudnya,pelbagai bentuk dan corak kasut bersaiz 5, disusun pd 1 rak. jdnya utk org yg bersaiz 5, dia cuma perlu berdiri dpn rak, dan pilih mana kasut yg dia nak. mmg inovatif betul lah!!

jd utk kami, terus menuju ke rak kasut bersaiz 10 - apa lg, rambang mata lah si afifah tu pilih kasut. cumanya itulah, harga dia mmg mahal - bg saya lah. RM59 paling rendah harga kasut kat situ. yg lebih lg byk lah. tp kualiti mmg bagus. sgt selesa. saya try pakai pun mmg sedap berjalan. sgt selesa. tahan lasak.  sgt selesa. (eh,dah berapa kali ulang sgt selesa ni?)

betul, utk org yg bersaiz 9/10 mcm saya, bila dpt kasut yg betul2 menepati citarasa,mmg rasa sgt happy dan puas hati sgt2. saya dah berhajat nak sambar sepasang bulan ni. kedai kasut payless,terima kasih sbb wujud kat sbrg jaya tu. dah tak perlu pusing2 shopping mall utk cari kasut,suma sediakan RM lebih je skit. tp takpe,kalau sekali beli dan tahan lama, berbaloi la kan? selama ni pakai kasut Bata je. tp itu pun tahan jgk.

apa lg, sila pegi beli kasut kat PayLess, Sunway Carnival, Sbrg Jaya. Level bwh sekali, sama dgn pizza hut, kfc semua tu.

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...