cerita Ali.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

Assalamualaikum..
hye semua! nama saya Ali. ini pertama kali saya menulis dlm blog ummi. sebelum ni kakak saya yg rajin bercerita. sekarang ni saya pun boleh bercerita jgk. tak aci lah kakak nawal je.

ini rupa saya yg terkini. saya sudah genap 5 bulan pd 11 disember lps. dan saya raikannya di Bangi, rumah ibu saudara saya yg saya panggil ibu je. 

saya belum mahu meniarap, walaupun saya boleh meniarap. bukan apa.it's not fun la nak meniarap ni, terlentang, kaki kayuh2 lg best kot. bila baring nanti saya angkat kepala nk tgk depan. kalau letak tmpat tinggi skit nanti saya menggelongsor turun bwh. walaupun ummi dan ayah selalu pujuk2 suruh saya meniarap, saya buat tak tahu je. nanti2 lah saya meniarap, saya pun tak tahu bila.


saya dah ok dgn botol susu. ummi bg botol tommie tippie tu, tp bg botol lain pun saya ok saja. bak kata pepatah, alah bisa tegal biasa. cewah! kalau dulu mcm nak berperang kalau bg saya botol, skrg ok. cumanya mesti susu ummi jgk, tak mau susu tepung. tak best mcm susu ummi. jdnya ummi kena rajin2 pam susu utk saya. semoga Allah permudahkan usaha ummi. ummi jgn cpt putus asa ye! ali sgt hargai usaha ummi. ayah selalu pesan kat ali, ali kena syg ummi byk2 sbb ummi susah payah susukan ali. ali akan ingat pesan ayah tu.
saya dah mula kenal org, kalau org yg saya tak kenal, saya minta maaf, saya tak berapa ramah. tp kalau dgn org yg saya biasa tgk, ok lah. saya bleh jd periang yg amat. kalau lama2 tak tgk pun, saya tak ramah jgk. tgk keadaan lah. tp kalau ummi ada, saya ok je dgn sesapa pn.

saya adalah Mr Cool.

kadang2 ummi panggil saya abg ali, sbb kakak nawal tu suka nangis2, merengek, mengada2. jd saya jd abg, kakak nawal jd adik. entahla nape dgn kakak nawal tu, suka buat perangai bg ummi dan ayah geram kat dia. tak cool langsung. tgk mcm ali ni. rilex je. kakak nawal tu lps mandi pun nak dukung, nak masuk kereta pun kena dukung. nak manja lah tu. hari tu kan, ummi ada beli baju kat saya, 3 pasang sbb ada jualan murah kat kedai baby di penanti. sepasang baju RM9. murah. jd ummi belilah utk saya sbb baju saya byk dah ketat. kakak nawal jelesssss!! dia marah2 mengamuk kat ummi. dia ckp nak suruh ayah beli baju kat dia jgk. ummi ckp oklah, nanti ayah beli 2. dia ckp taknak, dia nak 5 helai! hahahaha!! kelakar lah kakak nawal tu.

saya ni kdg2 je mengamuk, kebanyakannya bila ummi takde. kalau ummi ada saya ok je. kalau saya ngamuk jgk, ummi akan call ayah, lps dgr suara ayah, saya diam. rindu ayah sbnrnya,tp xtau nak bgtau mcmana. hehe



oklah, rasanya itu je kot nak cite. bila2 saya crita lg. jumpa lagi!

salam sayang,
Ali Nufail.

Comments

kinna said…
alahai, comeinye kalo ali yg menulis...
ali, kakak zulfa pon sama perangai macam kakak nawal, lagi ngengada dari adik dia..geram auntie tau!
RieNa said…
kakak zulfa tu manja lebeh sbb dia ada 2 adik. hehehe

Popular posts from this blog

Derita sakit gigi.

:: perihal susu ::

Salam Terakhir ...