kesian kakak Nawal

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

dah dekat 2 minggu, kakak Nawal sakit telinga. mulanya nawal menangis di tgh2 mlm, bgtau yg dia sakit telinga.mujurlah dia pandai berckp.sekurg2nya kita tau apa kena dia bila dia asyik menangis. pg2 kami bwk dia ke klinik, dan doc bgtau dlm telinganya bengkak dan bernanah. doc bg ubat titik dan ubat mkn. seminggu lps tu nawal menangis lg di tgh mlm, risau dgn anaknya, abg aleh bwk ke emergency hosp BM. doc pun bgtau benda sama. skali lg diberika ubat titis dan antibiotik.

lps seminggu, telinga nawal masih mengeluarkan nanah. masih belum kering. dan pg ni,sekali lg abg aleh bwk nawal ke klinik (yg lain pulak). doc bgtau gegendang telinga nawal dah pecah. WHATT?/ PECAH??? takkanlah seserius itu?? saya panik bila abg aleh call bgtau mcm tu. tp doc ckp taklah serius sgt,nawal masih boleh mendengar dgn baik,cuma belah kanan lah ada kurang skit. Ya Allah, kasihannya anak ummi..dan dr bgtau ubat titis tak boleh bg,sbb sensitif sgt bila masik dlm telinga nawal.abih tu,kenapa doc2 sebelum ni bg ubat titis dlm telinga?? haihhh. doc yg ni bg ubat mkn,yg terpower skali utk mengubati nawal. saya harap ubat ini berkesan,mohon Ya Allah,izinkanlah..

wpun doc ckp ' tak serius sgt', saya dan abg aleh masih risau. ini tak boleh jd. nawal mesti dirawat segera. takkan saya nk biarkan anak saya kurg daya pendengarannya? abg aleh ajak saya bwk nawal jumpa pakar, dlm sehari 2 lg. insyaAllah.

inilah bahayanya kalau air masuk dlm telinga. terutama utk budak2 baya nawal. hati2 lah.

kasihan nawal,cpt sembuh ya syg..

Comments

shaliza said…
emmm...semoga nawal tak apa2. Budak baya nawal mmg suka main air.
RieNa said…
skrg nak mandikan dia mmg sgt hati2.

Popular posts from this blog

Derita sakit gigi.

:: perihal susu ::

Salam Terakhir ...