i'm back!

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

10/10/2011 - saya sudah kembali bekerja. perasaan? seronok sgt! #sinis.
rindunya kat Ali. moga dia baik2 sj di bwk jagaan Maklangnya @ kakak ipar saya.
90 hari bercuti,mmg naik lemau.  tp sronok dpt bersama baby, susukan dia puas.

Alhamdulillah, Allah menguji kami seketika dgn memberi kesakitan pd Ali. ianya pengajaran yg sgt berguna. bg saya, ia nikmat dlm perit. perit sbb kesian kan anak yg terpaksa di rawat di icu, tp nikmat kerana saya lebih menghargainya dan lebih bersyukur dgn kurniaan Ilahi. Alhamdulillah.

Ali semakin sihat. kalau tgk dia skrg, tak sangka dia pernah berada di ICU selama 12 hari. mana gambar dia..kejap eh.

saya perasan ali ni bkn peramah orgnya, nak buat dia senyum agak payah. tp kalau dia dah berkenan dgn org yg mengagah dia,dia akan senyum dan mengekek ketawa.

berat dia masa 2 bulan adalah 5 kg. bln ke 3 ni taktaulah berapa. alhamdulillah, dia masih menyusu bdn,takde sulam2 dgn susu formula. tp ni masa saya ada. ni saya hantar ebm taktaulah cukup ke tak. saya ada bekalkan susu formula,in case kalau x cukup. ya, saya bukanlah kata anak saya takleh mkn susu formula langsung. saya akan berusaha sungguh2 utk bekalkan dia susu. kalau cukup,alhamdulillah. kalau tak cukup, mkn susu formula pun tak berdosa kan?


ini usaha saya jam 10.15 pg td. dalam 15 min. Alhamdulillah. kalau saya stay lg boleh dpt lebih,tp saya stopkan dulu sbb byk kerja yg menanti. cukuplah dulu, nanti pukul 1 kita pump lg. moga saya istiqamah dlm usaha ini. kalau tak nanti abg aleh dan ma akan marah saya. huhuhu (kes beli pam mahal2 tp tak buat.)

cukuplah kot, nanti kita cerita lg. byk benda nak cerita,tp pelan2 lah ya.


Comments

harap tuhan permudahkan segalanya... amin!!!!
Nurul Aula said…
Amin Kagum dengan semangat Ibu menyusu…

Salam singgah yer. Sharing is caring
http://aulawrites.blogspot.com/search/label/breastfeeding%20mommies

Popular posts from this blog

Derita sakit gigi.

Salam Terakhir ...

:: perihal susu ::