Thursday, 7 April 2011

XPDC @ Sabah Part 3 - final.

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

sedikit info :

1. boleh ke org mengandung naik kapal terbang?
oh, utk flight Air Asia, sebelum naik kapal terbang,kena maklumkan kat staf yg kita pregnant. dia akan tanya berapa minggu. kena isi  dan tandatangan satu surat yg mengatakan yg kita tak salahkan Air Asia kalau jd apa2 kat kita. ada 3 salinan, 1 utk kita, 1 utk staff air asia dan 1 lg utk pramugari atas flight.

27 minggu ke bawah, sign surat je dah boleh naik.
28 minggu - 34 minggu - kena ada surat doc yg mengatakan kita cukup sihat dan fit utk naik kapal terbang.
35 minggu - ops, sorry, kapal terbang tak nak tanggung risiko bwk pregnant lady dlm waktu2 genting camni.

yg tu yg saya baca di belakang surat tu lah, taktau la kalau boleh naik jgk wpun dah 38 minggu. hehe. try tgk lah camna. kekekeke


2. berapa harga tiket Air Asia gi KK?
emm..kakak saya booked tiket sejak Januari, yg harga murah punya,siapa cpt dia dpt tu. kalau utk kami ber3, jumlahnya rm390 sekali dgn makan atas flight dan utk berat beg. purata rm130 sorg. nawal 1 tiket, saya tak riba dia, dia ada seat sendiri.

3. berapa harga kondo semalam? dan sewa van?
ok, kakak amik 1 kondo utk 2 mlm dan 1 van pandu sendiri. semuanya rm1060. rasanya sewa van utk 3 hari tu rm350 dan kondo rm355 semalam. (kakak, tlg betulkan kalau salah.lupa dah ina)

minyak isi sendiri, mujur pakai diesel, mmg save byk. makan masak sendiri,lg jimat kot.

kalau ada yg nak no ctc ejen bgtau lah. nanti saya tanya kakak. wakil ejen tu, si Kamil tu ok, mudah berkira, kira senang la berurusan dgn dia.


ejen ni dia asingkan kondo utk muslim dan non muslim, so kita tak ragu2 nak guna periuk belanga peti ais dia.


cerita2 di sebalik cuti-cuti Malaysia :
1. ma terjatuh semasa nak berangkat pulang. jatuh tersembam. dagu calar skit. mujur tak apa2. ma terjelepuk sbb dok tgk si nawal.
2. rantai emas nawal jatuh entah di mana. saya rasa masa turun dr kinabalu park, kami ada singgah di sebuah pasar. masa tu lah agaknya. tak apalah, nak buat mcm mana..takde rezeki..
3. abg aleh muntah atas kapal terbang masa balik. dia sakit kepala sgt2, dok mengucap ja. saya naik risau,takut jd apa2. taktaulah kenapa, lps dia muntah baru ok skit, angin kot.
4. ramai antara kami yg cirit birit. masak sendiri pun boleh cirit2. hahahahaah!! mujur tak parah.
5. abg man terlanggar anak kucing kakak masa nak blk penang. pecah perut. semua sedih. kesian anak kucing tu...


itu lah setakat ni. kalau ada apa2 nak tanya, silakan lah. saya pun tak tau nak cerita apa lg. ramai yg dah pernah pegi sabah, saya je yg baru sampai. huhuhuhuhu

3 comments:

Nihlah Insyirah said...

kami pun tak pernah sampai sabah lagi..nanti boleh jd kan rujukan bila kami nak gi sabah...thanks rina for your sharing:)

RieNa said...

pak lah pesan suruh buat,hehe

Nihlah Insyirah said...

hehehe, ada can la ana nak gi sabah camni;)

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...