Wednesday, 6 April 2011

Terima kasih, Ma...

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

ma pernah bercerita, sehari sebelum ma lahirkan saya, ma sempat tolong ayah buat rumah. kuat betul ma.

ketika dia hampir melahirkan saya 30 tahun dulu, di kg Sg Semambu, misi minta ma ke hospital,tp ma enggan, kata Ma, "sat ja lg ni,satgi dia keluar..misi tunggu sat naa.."

tak lama lps tu, saya 'keluar' menjengah dunia.

alhamdulillah, ma ckp, tak susah nak melahirkan saya. tp saya tahu, semudah mana pun melahirkan seorang anak, sakitnya tentu tidak terperi.

terima kasih ma, walaupun dibentangkan selautan emas sbg hadiah utk ma, jasa dan pengorbanan ma mengandungkan, melahirkan, menjaga, mengasuh dan mendidik ina, tentu tidak terbalas.

Hanya doa yg ina mampu panjatkan ke hadrat Ilahi, moga Allah berikan ma kesihatan dan kebahagiaan yg berpanjangan, dan merahmati ma dunia dan akhirat. amin. amin. amin.

selamat hari lahir utk ina, dan terima kasih utk ma, atas segala-galanya.

5 comments:

Mummy Nur Zara said...

Mmg mak2 kita hebatkan!!.. really super duper mom I'm not sure kita bole sehebat mereka. Especially.. like my ummi.. till now, i'm wondering mcm mana ummi bole jaga 5 org anak...

N yess.. same like me.. hanya doa yg mampu panjatkan. semoga ummi sentiasa sihat.

Hepy besday to u.. =)sat masa berlalu huhu

"myheart"-abieyazaly- said...

hepy besday kak riena sama tarikh ngan bahiuddin...

"semoga sehat n ceria2 selalu"

kinna said...

sanah helwah k riena..

mmg betoi pengorbanan ibu mmg tak terbalas..

elmo chemo said...

Selamat Hari Lahir kak.
Semoga sihat-sihat selalu. Dan dimurahkan rezeki oleh-Nya...

Amin.

RieNa said...

trma kasih fara,bakyah,kinah,dya..moga Allah merahmati ibu2 kita..amin...

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...