Wednesday, 13 April 2011

Azam, betul2 berazam!

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

semasa bersalinkan nawal dulu, 22 bulan yg lps, saya mungkin agak jahil dlm penyusuan ibu, walaupun saya byk membaca dr internet tentangnya.
tapi tak sebanyak sekarang dan setelah melalui pengalaman tentangnya.
dulu pun bkn sengaja saya tak nak susukan nawal, malah saya berusaha utk itu.
tapi entahlah,mungkin ada kesilapan saya, nawal cuma mahukannya selama 6 bulan shj.

kecewa, entah berapa hari saya sedih kerana itu.

kali ini saya berazam, betul2 berazam.
saya nak susukan anak saya aka adik nawal.
akan berusaha bersungguh2.
takmau malas2,byk alasan mcm dulu.
walaupun sakit belakang, luka, anak saya jaundice, saya tak pedulik!
wpun pam susu tak semahal ribu2 mcm org lain, saya akan rajin mengepam.
ini janji dgn diri sendiri.
(sbb tu tulis dlm blog,supaya saya akan selalu ingat)

masa di mekah dulu, saya ada minum susu unta, masa tu ma pesan,suruh saya doa supaya susu bdn saya byk,bleh susukan anak sepuasnya. (masa tu dah tahu saya pregnant).

dan sejak pregnant, saya amik produk dr Salindah. salah satu usaha utk well-prepared utk menyusu nanti.
saya pun baru tahu,produk dr Shaklee pun boleh membantu menambah susu ibu jgk. kita tgklah nanti mcm mana.

dan buat masa skrg, saya berusaha utk timba ilmu sebanyaknya,dan berdoa supaya Allah permudahkan jalan utk saya.
trima kasih utk Farah Farhan, pemilik butik Sarakids, atas perkongsian ilmu dan pengalamannya melalui blog. saya respek usaha beliau dan jgk ibu2 lain yg bersemangat utk menyusukan anak.

saya juga mahu jd sebahagian dr mereka.

doakan saya berjaya. :)

3 comments:

Thara said...

insyaallah, kak riena. kita belajar melalui pengalaman. tiqah percaya kak riena misti boleh susukan baby baru sampai 2 tahun dgn jayanya! yang penting usaha & banyak2 berdoa ok :)

"myheart"-abieyazaly- said...

InsyAllah kak riena...bakyah smpi sekarang nabihah dah 3 thn pon still menyusu lg...kena set dalam minda yg kita nak menyusukan anak,br susu akan mengalir...:)

RieNa said...

insyallah. moga Allah permudahkan. amin!

Langkawi 2017

Bulan 7, lps raya hari tu. Saya rasa nakk sgt p bercuti. Saya sorg. Tanpa anak2. Tp takkan bolehlaa nak tinggal anis nuha, sbb masih menyusu...